Prima pagină » Auto » BMW lansează prima sa mașină integral electrică. Cum vrea compania să combată „teama de drum lung” a clienților

BMW lansează prima sa mașină integral electrică. Cum vrea compania să combată „teama de drum lung” a clienților

BMW oferă, în SUA, clienților care cumpără modelul electric i3 opțiunea de a utiliza în timpul vacanțelor sau călătoriilor cu familia un automobil SUV de rezervă, pentru a combate "teama de drum lung", principala problemă de marketing a mașinilor cu baterii.

BMW oferă, în SUA, clienților care cumpără modelul electric i3 opțiunea de a utiliza în timpul vacanțelor sau călătoriilor cu familia un automobil SUV de rezervă, pentru a combate „teama de drum lung”, principala problemă de marketing a mașinilor cu baterii.

Astfel, clienții primului model electric al BMW pot închiria timp de câteva săptămâni pe an, la prețuri preferențiale, un automobil X5, transmite Bloomberg.

Compania nu a anunțat încă prețul la care va fi disponibilă opțiunea, menită să ajute clienții să depășească principalul motiv de îngrijorare legat de automobile electrice: autonomia redusă.

Printre măsurile luate de BMW pentru a risipi teama de drum lung a clienților se numără oferirea unui motor opțional pe bază de combustie care poate genera electricitate din mers, asistență rutieră pentru clienții care rămân cu bateria goală la margine de drum, precum și un sistem de navigație care poate ghida conducătorul auto până la cea mai apropiată stație de reîncărcare cu electricitate.
Totodată, pentru a promova automobilele electrice, compania asigură cursuri speciale de training pentru dealeri și a introdus o echipă de test drive care poate vizita clienții.

Foto: AFP/Mediafax

Proiectul i3, primul automobil cu propulsie exclusiv electrică produs de BMW, a necesitat investiții de peste 2 miliarde euro, potrivit analiștilor. Autoturismul este echipat cu o baterie de 230 de kilograme (20% din masa totală a mașinii), care alimentează un motor electric de 170 cai putere. Propulsorul nu scoate aproape niciun sunet, iar mașina poate accelera de la 0 la 100 kilometri pe oră în 7,2 secunde, mai repede decât versiunea de bază Seria 3 (10,7 secunde).

Viteza maximă este limitată la 150 km/h, plafon care poate fi redus la 120 km/h pentru extinderea autonomiei maxime cu 30%, la 200 kilometri.

Succesul modelului este important pentru BMW mai ales din perspectiva imaginii companiei, care a reușit să aducă pe piață o mașină cu baterii înaintea principalilor rivali Audi și Mercedes-Benz. Audi a planificat pentru anul viitor lansarea unui hibrid care poate fi alimentat de la priză, iar Mercedes-Benz pregătește un automobil electric pentru 2014.

Modelul i3 este o compactă de patru locuri construită din materiale ușoare, cu caroseria din plastic. Pentru anul viitor, BMW dezvoltă modelul hibrid de lux i8, care apare în cel mai recent film din seria „Misiune: Imposibilă”. BMW a înregistrat deja nouă mărci care se încadrează în noua serie, de la „i1” la „i9”, potrivit directorului de vânzări al companiei, Ian Robertson.

Automobilul i3 va fi lansat în această toamnă, urmând să coste de la 41.350 dolari în SUA, respectiv sub 35.000 euro în Europa.

Autor

Citește și