Compania germană susține că BMW Seria 3 „este unul din cei mai eficienți ambasadori globali” ai săi. În 1977, Seria 3 a devenit primul automobil din clasa sa cu motor în șase cilindri.
Următoarele generații BMW 3-Series au fost dotate cu un sistem de injecție „revoluționar”, sisteme de management al motorului, „motoare diesel ultra-sportive” și reducerea greutății, prin folosirea magneziului și aluminiului.
În 1985, BMW 3-Series a devenit primul model de serie din „garajul” BMW cu tracțiune integrală. În prezent, Seria 3 este disponibilă cu o gamă largă de motoare pe benzină și motorină (diesel). Versiunea de top BMW 3-Series M3 are un motor biturbo cu șase cilindri în linie și o capacitate cilindrică de 3.0 litri, care dezvoltă 424 cai-putere (317 kW) și un cuplu maxim de 550 Nm.
Primul M3, E30 M3, a avut un motor de 2.3 litri, oferit în două variante de putere, de 192 CP și 212 CP. Ediția limitată Sport Evolution dispune de un propulsor cu o capacitate cilindrică de 2.500 cmc (2.5 litri), care produce 234 cai-putere.