Guvernul a stabilit formula de calcul a noii variante pentru TAXA AUTO, care acum se numește timbru de mediu. Proiectul de ordonanță de urgență, obținut de gândul, arată cum se calculează noua TAXĂ AUTO.
Astfel, pentru autovehiculele de tip M1 (cu maximum 8 locuri) cu normă de poluare Euro 5, Euro 4 și Euro 3, timbrul de mediu se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevăzute la anexa nr. 1, și a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevăzută în coloana nr. 2 din anexa nr. 2, după formula:
Suma de plată = [(A x B x(100 – C)]/100, unde:
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2
PLUS: DECIZIA de ultimă oră care îi va afecta pe toți ȘOFERII din România începând cu 1 februarie!
PLUS: Toți șoferii trebuie să știe ASTA: DETALIUL la care se uită POLIȚIȘTII când te trag pe dreapta!
PLUS: Nu mai puteți conduce aceste vehicule dacă nu aveți permis
PLUS: Cele cinci sfaturi UTILE pentru toți șoferii în această iarnă
Pentru autovehiculele de tip M1 (cu maximum 8 locuri) cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 și pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, după formula:
Suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100, unde:
C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu, prevăzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3.
CALCULEAZĂ-ȚI AICI CÂT VEI PLĂTI PE TAXA AUTO 2013
Cine plătește. Mașinile înmatriculate înainte de 2007 nu scapă
Timbrul de mediu va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare în România a unei mașini. În cazul mașinilor deja înmatriculate în România, care nu au plătit vreuna dintre vechile variante de taxă auto, timbrul de mediu va fi plătit la prima vânzare a mașinii, de către cumpărător.
Mașinile înmatriculate înainte de 2007 nu au scăpat de timbrul de mediu, așa cum declarase premierul Victor Ponta că intenționa.
„O scutire exclusiv pentru aceste mașini nu se poate realiza, pentru că acest lucru ar constitui discriminare și ar fi sancționat la nivel european; de asemenea, ar genera noi procese și noi despăgubiri”, a explicat Ministerul Mediului.
Guvernul a optat pentru o reducere a taxei, bazându-se pe ideea că mașinile vechi au o durată de viață redusă și că vor ieși în curând din circulație.
„Dacă oamenii nu și-ar putea vinde mașinile foarte vechi, le-ar folosi tot pe acestea, poluând în continuare”, mai argumetează Ministerul Mediului.