Când începe producția mașinilor Apple
Atât Tesla, cât și General Motors vizează lansarea în 2017 a unor mașini electrice care să ruleze mai mult de 200 de mile la o încărcare și care să coste sub 40.000 de dolari.
Echipa care lucrează la construirea unei mașini electrice sub brandul Apple este alcătuită din 200 de membri, compania căutând în continuare experți în robotică și producția de baterii, potrivit surselor Bloomberg.
Specialiștii din industria auto estimează că un producător cu experiență în domeniu are nevoie de o perioadă de 5-7 ani pentru a crea un nou model de automobil.
„Dacă începi de la zero, vorbim probabil de aproximativ zece ani. Un automobil presupune un dispozitiv tehnologic foarte complex”, a declarat Dennis Virag, președinte al Automotive Consulting Group.
La începutul lunii februarie, producătorul american de baterii A123 Systems a dat în judecată gigantul IT pentru că a inițiat „o campanie agresivă” pentru a-i convinge specialiștii să se angajaze la Apple.
A123 a indicat că cinci dintre angajții săi au plecat deja la Apple și că, în plus, compania americană a încercat să atragă experți în producția de baterii de la LG Chem, Samsung Electronics, Panasonic, Toshiba și Johnson Controls.
„Apple dezvoltă în prezent o divizie de baterii pentru a concura pe acealși sector precum A123”, se arată în plângerea înaintată unei instanțe judecătorești din SUA de către A123.
De asemenea, Elon Musk, directorul executiv general al Tesla, a declarat că Apple încearcă să-i atragă angajații, oferindu-le bonusuri la semnătură în valoare de 250.000 de dolari și creșteri salariale de 60% față de câștigurile de la Tesla.
Industria producătoare de mașini presupune investiții majore, costurile unei uzine de producție putând urca până la peste 1 miliard de dolari. În aceste condiții, Elon Musk, directorul executiv al producătorului de mașini electrice Tesla, a declarat anul trecut că este „foarte dificil” să creezi un nou model de automobil.
Apple a înregistrat un profit record, de 18 miliarde de dolari, în primul trimestru al anului fiscal 2015 (octombrie-decembrie 2014), în urcare cu 38% față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce veniturile au avansat cu 30% la 74,6 miliarde de dolari față de 57,6 miliarde de dolari.
Anul trecut, un alt gigant din IT, Google, și-a anunțat intrarea pe segmentul auto, vizând încheierea unor parteneriate cu producători din industria auto, pentru crearea unor mașini autonome în câțiva ani.