Când va avea România sute de stații de reîncărcare pentru mașini electrice. Legea este acum la Senat
„Autoritățile administrației publice locale din localitățile cu peste 100.000 de locuitori au obligația realizării, până la 31 decembrie 2020, a unui număr de minim cinci puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele reîncărcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 4 mașini fiecare”, potrivit Legii privind asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice, depusă la Senat.
Inițiativa legislativă obligă și autoritățile administrație publice locale ale sectoarelor municipiului București să realizeze, până la 31 decembrie 2020, minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, pentru autovehicule reîncărcabile electric, cu o capacitate de 4 mașini fiecare.
Finanțarea infrastructurii realizate de către autoritățile administrației publice locale se va face din bugetul fondului pentru mediu (50%) și din bugetul local (50%).
Până la sfârșitul anului 2020, stațiile de distribuție a carburanților derivați din petrol, inclusiv a biocombustibililor, pentru autovehicule care au peste 16 pompe de alimentare vor avea obligația realizării a minim două puncte publice de reîncărcare pentru autovehicule reîncărcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 2 mașini fiecare, potrivit proiectului de lege.
„Conform datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, populația României este din ce în ce mai interesată de autoturismele electrice 100% (BEV) și hibridele plug-in (PHEV), înregistrându-se în ultimii ani o creștere procentuală considerabilă a acestora. Astfel, în anul 2016, vânzările autovehiculelor reîncărcabile electric s-au triplat (…) ceea ce face ca în parcul național să avem la această dată circa 400 de autoturisme reîncărcabile electric”, susține deputatul PNL Glad Varga, în expunerea de motive a proiectului de lege.
Liberalul susține că, în România, sunt aproximativ 100 de puncte de încărcare publice pentru autoovehiculele electrice, infrastructura fiind complet insuficientă unui număr de circa 100.000 de autovehicule electrice, cât sunt prevăzute în Programul de Guvernare pentru anul 2020.
„România trebuie să-și dezvolte infrastructura de astfel de puncte de încărcare, inclusiv prin prisma atragerii turiștilor care caută în țara noastră un mediu curat”, mai spune Glad Varga.
Inițiativa legislativă a fost semnată de peste 20 de parlamentari PNL.
Senatul este prima cameră sesizată.