„Pentru stabilirea prețului corect, fiecare proprietar trebuie să ia în considerare o serie de detalii care îl vor ajuta să vândă mai rapid mașina pe care o deține, precum căutarea de anunțuri pentru mașini similare și observarea prețurilor cerute de ceilalți vânzători’, a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.
Un lucru este cert: valoarea unei mașini noi scade din momentul în care a fost cumpărată și prețurile pot ajunge mult mai mici decât și-a imaginat vreodată vânzătorul.
Practic, din clipa în care a făcut primii kilometri, mașina nu mai poate fi considerată nouă, iar în primul an deprecierea este cea mai mare, în general între 15 și 30%.
Apoi valoarea scade cam cu 10-15% pe an, astfel încât multe autoturisme pot ajunge în trei ani să valoreze jumătate față de momentul cumpărării. Ideal este când o mașină își pierde doar 40% din valoare după trei ani și grav când își pierde 60%.
În același timp, proprietarul trebuie să adauge la prețul propus o marjă de negociere care diferă în funcție de categoria din care autoturismul face parte. La modelele de volum, marja poate fi între 500 și 1.000 euro, iar la modelele de lux, aceasta poate varia între 1.500 și 2.000 euro, relevă analiza autovit.ro.
Un alt element care cântărește greu este TIMBRUL DE MEDIU. Astfel, dacă timbrul trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va cere ca suma pe care o plătește să fie mai mică pentru a compensa cumva plata timbrului, care ajunge la 500-1.000 euro în cazul unei mașini de volum, precizează autovit.ro.