Carlos Ghosn: Renault ar avea probleme dacă Peugeot ar întâmpina dificultăți
„Nu avem absolut nici un interes ca rivalul nostru francez să ajungă în dificultăți serioase, pentru simplul motiv că avem mulți furnizori în comun”, a afirmat Ghosn la postul de radio RTL, preluat de Wall Street Journal.
Astfel, Renault ar fi de asemenea în dificultate dacă furnizorii ar avea probleme deoarece Peugeot sau un alt producător auto ar înregitra vânzări în scădere puternică sau ar reduce producția, a afirmat Ghosn.
Companiile auto care au adoptat sisteme de aprovizionare „la timp” pentru a reduce costurile generate de acumulările de inventar pot avea probleme atunci când unul sau mai mulți furnizori întâmpină dificultăți, fiind în unele cazuri determinate să suspende liniile de producție. O astfel de situație a apărut după cutremurul și valul tsunami care au lovit Japonia în anul 2011, când unele fabrici ale companiilor auto japoneze au oprit producția timp de mai multe săptămâni, după blocarea rețelelor de furnizori.
Consiliul de Administrație al Peugeot se va reuni marți pentru a discuta un plan care vizează intrarea guvernului francez și a companiei chineze Dongfeng Motor în acționariat, printr-o majorare de capital de 3 miliarde euro. În urma operațiunii, statul francez, compania chineză și actualul acționar majoritar, familia Peugeot, ar deține participații egale de câte o treime din acțiunile grupului.
Dependent în mare măsură de vânzările din Europa, Peugeot încearcă să-și extindă prezența în afara continentului, în special în China.
Ghosn, CEO al Renault și Nissan, care au format o alianță în 1999, a declarat că nu vede consolidarea parteneriatului dintre Peugeot și Dongfeng drept un risc, având în vedere experiența Nissan în China.
Nissan are un parteneriat cu Donfgeng începând din 2003, format după ce compania chineză intrase deja în combinație cu Honda. Ghosn a precizat că Dongfeng a menținut întotdeauna separate interesele Nissan față de cele ale Honda.