Prima pagină » Auto » Cât de atrași au fost clienții francezi de Dacia în primele șase luni ale anului

Cât de atrași au fost clienții francezi de Dacia în primele șase luni ale anului

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au scăzut cu 7,5% în primele șase luni ale acestui an, la 54.195 de unități, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piața a înregistrat o creștere de 6,1%, la 1.017.500 de unități.

La finalul primului semestru, cota de piață a mărcii românești se situa la 5,33%, în scădere de la 5,38% la sfârșitul lunii mai. În intervalul similar din 2014, Dacia deținea pe piața franceză o cotă de 6,11%, potrivit datelor asociației constructorilor auto francezi CCFA.

Vânzările Dacia pe piața franceză au continuat astfel evoluția negativă consemnată în primele cinci luni, când au înregistrat un declin de aproape 10%.

În luna iunie, înmatriculările Dacia au urcat cu 2,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 11.640 de unități, conferind mărcii o cotă de 5,16%.

Piața auto franceză a consemnat în luna iunie o creștere de 15%, la 225.645 de autoturisme înmatriculate.

În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate în primul semestru de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 14,5%, și Alfa Romeo cu 20%.

Înmatriculările grupului Renault, care deține și Dacia, au crescut cu 3,5% în primele șase luni, la 262.801 de autoturisme, iar cota de piață a atins 25,83%, față de 26,48% în urmă cu un an.

În luna iunie au fost înmatriculate 65.111 de autoturisme ale grupului Renault, în creștere cu 8,5% comparativ cu aceeași lună a anului 2014. Cota de piață a grupului Renault în luna mai a fost de 28,86%.

Franța este cea mai mare piață a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unități.

Citește și