Cât de atrași au fost clienții francezi de Dacia în primele șase luni ale anului
This browser does not support the video element.
La finalul primului semestru, cota de piață a mărcii românești se situa la 5,33%, în scădere de la 5,38% la sfârșitul lunii mai. În intervalul similar din 2014, Dacia deținea pe piața franceză o cotă de 6,11%, potrivit datelor asociației constructorilor auto francezi CCFA.
Vânzările Dacia pe piața franceză au continuat astfel evoluția negativă consemnată în primele cinci luni, când au înregistrat un declin de aproape 10%.
În luna iunie, înmatriculările Dacia au urcat cu 2,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 11.640 de unități, conferind mărcii o cotă de 5,16%.
Piața auto franceză a consemnat în luna iunie o creștere de 15%, la 225.645 de autoturisme înmatriculate.
În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate în primul semestru de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 14,5%, și Alfa Romeo cu 20%.
Înmatriculările grupului Renault, care deține și Dacia, au crescut cu 3,5% în primele șase luni, la 262.801 de autoturisme, iar cota de piață a atins 25,83%, față de 26,48% în urmă cu un an.
În luna iunie au fost înmatriculate 65.111 de autoturisme ale grupului Renault, în creștere cu 8,5% comparativ cu aceeași lună a anului 2014. Cota de piață a grupului Renault în luna mai a fost de 28,86%.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unități.