Prima pagină » Auto » Cât de interesați au fost germanii de marca Dacia în primul semestru al acestui an

Cât de interesați au fost germanii de marca Dacia în primul semestru al acestui an

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 7,6% în primul semestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, la 23.751 autoturisme, în timp ce piața a urcat cu 5,2%, la 1.618.949 unități, potrivit datelor publicate miercuri de Biroul german de înmatriculări auto.

În primele șase luni, Dacia a înregistrat pe piața germană o cotă de 1,5%, similară cu cea de la sfârșitul lunii mai.

Vânzările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut în luna iunie cu 11,5%, la 4.505 de unități, iar cota de piață a scăzut la 1,4%, de la 1,6% în luna mai.

Pe ansamblul pieței germane, înmatriculările au avansat cu 12,9%, la 313.539 autoturisme.

Înmatriculările de mașini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au scăzut în primul semestru cu 1,2%, la 52.922 de unități, conferind mărcii o cotă de piață de 3,3%. În luna iunie, vânzările mărcii Renault au crescut cu 2,5%, la 9.926 autoturisme, cota de piață fiind de 3,2%.

Vânzările liderului de piață Volkswagen au crescut cu 8,5% în primul semestru, la 351.110 autoturisme noi, iar cota de piață a fost de 21,7%. În iunie, înmatriculările VW au avansat cu 12,7%, la 63.606 unități, cota de piață fiind de 20,3%.

Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unități.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au scăzut cu 7,5% în primele șase luni ale acestui an, la 54.195 de unități, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piața a înregistrat o creștere de 6,1%, la 1.017.500 de unități.

Citește și