În mod revoltător, în loc să încerce remedierea problemei în cel mai scurt timp posibil, oficialii companiei s-au folosit de serviciile unor avocați pentru a face presiuni asupra cercetătorului de la Universitatea din Birmingham, întârziind timp de doi ani publicarea reportului de securitate. Însă experiența avută nu l-a oprit însă pe Flavio Garcia și colegii săi din a căuta și alte vulnerabilități la autovehiculele Volkswagen, completând dezvăluirile despre hack-ul inițial cu un nou document expunând de această dată vulnerabilități la sistemul keyless entry folosit pentru deblocarea portierei și pornirea motorului la aproape 100 milioane autovehicule aflate deja în circulație. Mai mult, hack-ul este aplicabil și altor mărci auto, printre care Audi, Skoda, Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Ford, Mitsubishi, Nissan, Opel și Peugeot.
Pentru ambele modalități de atac nu este nevoie decât de un kit compus dintr-un modem radio folosit la interceptarea codului transmis de cheia electronică originală atunci când este activată de proprietar și un computer Arduino pentru proiecte DIY, ambele putând fi achiziționate pentru nu mai mult de 40 dolari. Alternativ, modemul radio poate fi conectat și direct unui laptop, atacatorul trebuind doar să aștepte într-un vehicul parcat în imediata apropiere.
intre cele două modalități de atac, cea care afectează exclusiv autoturismele Volkswagen pare să fie cea mai problematică, deoarece necesită interceptarea codului transmis la o singură apăsare de buton pe cheia originală și nu dă victimei nici un indiciu că securitatea vehiculului ar fi fost compromisă. Pentru a funcționa, hack-ul necesită doar prezența unei chei criptografice preinstalată de Volkswagen pe milioane de autoturisme. Extrasă dintr-o componentă electronică aflată la bortul autoturismului, aceasta diferă în funcție de anul de fabricație al vehiculului, existând doar câteva versiuni care odată obținute pot fi refolosite la nesfârșit.
CItește în continuare pe Go4it.