Cât va costa Opel Karl, concurentul Dacia
Modelul Karl va costa sub 10.000 euro în Germania și va fi lansat în vara anului viitor, a anunțat Opel, divizie a grupului american General Motors (GM). În Marea Britanie modelul va fi comercializat sub numele Viva de către Vauxhall, deținut tot de GM. Prin lansarea noului model Opel vrea să atragă noi clienți, care altfel ar fi putut cumpăra Citroen C1 sau Hyundai i10.
‘Nu am avut demult timp o mașină în această gamă de preț și acesta este un aspect foarte important. Mulți clienți care caută o mașină de acest tip nu iau în considerare un model special dacă acesta costă mai mult de 10.000 euro’, a declarat un purtător de cuvânt al Opel.
Modelul Karl, care va fi produs în Coreea de Sud și va ajunge în showroom-urile din Germania în iunie, ar putea înlocui modelul Chevrolet Spark.
‘Din 2015 nu se va mai comercializa Chevrolet în Europa și vrem să facem totul pentru a ne asigura că aceia care preferau acest model vor fi acum clienții Opel’, a declarat un purtător de cuvânt al Opel.
Deoarece brandul Chevrolet nu a reușit să se impună în Europa, General Motors și-a concentrat resursele pe extinderea brandurilor sale europene.
Mașina cu cinci uși și o lungime de 3,68 metri va fi inițial echipată cu un motor pe benzină de un litru cu trei cilindri Ecotec 75 CP. Numele noului model a fost ales pentru a-l omagia pe unul dintre fii fondatorului companiei, Adam Opel.
Lansarea vine ca urmare a planurilor GM de a reveni pe profit în Europa până în 2016. În trimestrul doi din 2014, GM a înregistrat pe piața europeană pierderi de 305 milioane de dolari, față de 114 milioane de dolari în urmă cu un an, din cauza costurilor legate de închiderea fabricii din Bochum, în Germania.
Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, declara într-un interviu acordat recent că GM intenționează să intre pe segmentul de piață entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost, în încercarea de a recupera o parte din cota de piață pierdută în fața rivalilor care oferă mașini mai ieftine.
‘Dacia este un lucru minunat. Cu siguranță GM nu este Dacia, însă acest segment de piață entry-level este foarte interesat. Sunt de admirat. Cu siguranță suntem interesați de acest segment’, a afirmat Karl-Thomas Neumann.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.