Dacia, cel mai mare exportator din România, livrează pe plan extern peste 90% din producția de mașini, expediind în străinătate din 2005 până în prezent peste 2 milioane de autovehicule prin Centrul Logistic din Mioveni, a anunțat miercuri compania.
Activitățile Uzinelor Dacia și ale platformei logistice de la Mioveni au generat anul trecut 7,7% din exporturile României.
Uzina de Vehicule Dacia produce mașini finite, dar și piese pentru alte uzine ale grupului Renault. La nivelul anului trecut, 93% din producția uzinei a fost exportată.
Unitatea asigură producția modelelor din gama Dacia – Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway și Duster, dar și Renault Symbol (cu o cotă de 16% în prezent), având peste 8.500 de salariați. Cadența zilnică a uzinei este de 1.390 unități.
Pe de altă parte, Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia este cea de-a doua mare unitate de producție situată pe platforma de la Mioveni, cu peste 3.600 de angajați. Aproximativ 70% din producția activității mecanice este destinată uzinelor din grupul Renault, pe primele locuri figurând Rusia, Turcia și Franța.
Centrul logistic din Mioveni alimentează 13 uzine ale alianței Renault-Nissan, din 2005 până în prezent fiind expediați pe cale rutieră, maritimă sau feroviară 7,58 milioane metri cubi de piese, echivalentul a 3,4 milioane de mașini.
Direcția logistică Dacia gestionează și expediția mașinilor finite, săptămânal ieșind pe porțile uzinei 500 de camioane și 14-15 trenuri încărcate cu mașini.
Centrul logistic ILN din Mioveni a fost deschis în 2005 și a necesitat investiții de peste 20 milioane euro în intervalul 2005-2012.