Prima pagină » Auto » Câți români mai au încredere în marca Volkswagen, după scandalul Dieselgate

Câți români mai au încredere în marca Volkswagen, după scandalul Dieselgate

Câți români mai au încredere în marca Volkswagen, după scandalul Dieselgate
Aproape două treimi dintre românii care dețin o mașină Volkswagen afirmă că au încă încredere în promisiunile făcute de producătorul auto german, chiar dacă procentajul acestora a scăzut în urma scandalului dieselgate, arată un sondaj realizat de D&D Research.

Firma de cercetare a comparat un set de date culese în 2013 despre brandurile Volkswagen, Dacia și Ford cu date de la începutul lunii octombrie a acestui an.

Astfel, ponderea posesorilor de Volkswagen care mai au încredere în promisiunile brand-ului a scăzut cu 8 puncte procentuale față de 2013, la 64%. Volkswagen era în urmă cu doi ani marca în care românii aveau cea mai mare încredere dintre cele trei branduri analizate, cu un procentaj de 72%, fiind urmată de Ford, cu 57%, și Dacia, cu 45%.

În timp ce Volkswagen a scăzut, Dacia și Ford au înregistrat creșteri puternice, la 74%, respectiv 78%.

Ponderea posesorilor de Volkswagen care consideră că brandul comunică corect către consumatorii săi a scăzut de la 64% la 53%, în timp ce în cazul Ford a urcat de la 55% la 77%, iar în cel al Dacia de la 47% la 81%.

„Numărul posesorilor de Volkswagen care consideră că brandul pe care îl conduc are o conduită caracterizată de onestitate s-a redus cu un sfert în era post dieselgate. Cifrele arată încă o dată faptul că relația șoferilor cu brandurile auto pe care le conduc e mai complexă de «cât bagă mașina». Pe de altă parte, acestea nu sunt vești deloc bune pentru Volkswagen. Ele semnifică faptul că impactul dezamăgirii clienților săi va începe să se regăsească pe deplin în vânzări abia de acum înainte, în ciuda bine-cunoscutei preferințe a românilor față de mărcile made in Germany”, se arată în comunicatul D&D Research.

Astfel, doar 55% dintre românii posesori de Volkswagen consideră că brandul este caracterizat de onestitate, față de 73% în urmă cu doi ani. În cazul Ford, acest indicator a urcat de la 66% la 79%, iar în cel al Dacia de la 52% la 83%.

Pentru această analiză, D&D Research a comparat datele obținute de la posesorii de Volkswagen cu cele de la Ford și Dacia, iar participanții la studiu au fost persoane care conduc aceeași mașină în 2015 ca și în 2013, la data primei măsurări.

Sondajul a fost realizat online și prin telefon în anii 2013 și 2015, pe eșantioane de 1.043, respectiv 770 persoane și are o eroare maximă admisă a datelor de plus/minus 3,5%, la un grad de încredere de 95%. Datele pentru acest an au fost culese în perioada 30 Septembrie – 7 Octombrie.

Autor

Citește și