Cauza surprinzătoare pentru care au scăzut vânzările de mașini în rândul tinerilor

Publicat: 20 09. 2012, 15:11
Actualizat: 20 09. 2012, 15:11

Conform unei statistici realizate de site-ul auto edmunds.com, tinerii din SUA cu vârste între 18 și 34 de ani cumpără cu 30% mai puține mașini decât în urmă cu cinci ani, iar explicațiile oferite de specialiști sunt situația ecomonică, dezvoltarea transportului public și explozia site-urilor de socializare, scrie wric.com.

Dacă o parte dintre analiști sunt de părere că rata mare a șomajului în rândul tinerilor este principala cauză a scăderii vânzărilor de mașini, cei mai mulți cred că nevoia de a deține o mașină pentru a socializa mai bine a fost suplinită cu succes de apariția și dezvoltarea site-urilor de socializare. Părerea acestora este întărită și de un studiu recent, conform căruia 46% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani ar alege internetul în locul deținerii unei mașini.

„Pentru mine, mașina însemna un mijloc foarte rapid de a îmi vedea prietenii. Pentru tinerii din ziua de azi urcatul la volan înseamnă o pauză în comunicare”, este de părere analistul Craig Giffi, de la firma de consultanță Deloitte

Problema cea mai mare pentru industria auto este dacă actuala tendință se va schimba în momentul în care economia își va reveni.

Michelle Krebs, analist la edmunds.com, este de părere că din cauza contextului economic tinerii aleg să conducă autoturismele părinților și că aceștia se vor întoarce la dealeri în curând.