Prima pagină » Auto » Ce ar trebui să știe șoferii despre anvelopele de iarnă

Ce ar trebui să știe șoferii despre anvelopele de iarnă

Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, cauciucurile trebuie să poarte inscripția „M+S", „M.S", „MS" sau „M&S", fără a include în această categorie anvelopele marcate doar cu inscripția „all seasons".

Prevederile legale interzic circulația autovehiculelor, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă, pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără a se face referire la o anumită perioadă a anului.

Este sancționată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al șoferului, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă pe roțile axei/ axelor de tracțiune sau fără a avea montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante omologate.

Amenda pentru fapta menționată e prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 810 și 1.800 lei), iar sancțiunea contravențională e însoțită și de măsura reținerii certificatului de înmatriculare, precizează poliția rutieră. 

Șoferii ar trebui să fie atenți și la anvelopele de iarnă false, care sunt realizate cu ajutorul unor abțibilduri din cauciucuri vulcanizabile la cald, care imită simbolurile originale. 

Simbolul 10 – M+S din grafic se referă la caracteristicile de iarnă Mud & Snow – Noroi & Zăpadă.
Simbolul 11 – „Fulg de zăpadă”, desemnează o anvelopă testată și calificată pentru „Utilizare în condiții severe de iarnă cu zăpadă abundentă”. 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și