Prima pagină » Auto » Ce compensații cere un mare constructor auto pentru a mai investi după Brexit

Ce compensații cere un mare constructor auto pentru a mai investi după Brexit

Ce compensații cere un mare constructor auto pentru a mai investi după Brexit
Fabricantul de mașini Nissan vrea ca Marea Britanie să promită compensații pentru orice taxe rezultate în urma Brexit-ului, altfel compania japoneză ar putea retrage o posibilă nouă investiție în cea mai mare fabrică producătoare de mașini din țară, potrivit The Guardian.

Nissan ar putea avea tarife de export pentru mașinile asamblate în Marea Britanie și plasate pe piețele Uniunii Europene, în cazul unor negocieri dure ale Brexit-ului. Aceasta este una dintre consecințele de care se teme și Carlos Ghosn, directorul executiv al Nissan, care evidențiază preocuparea de la nivel global ca Marea Britanie să se confrunte cu un „Brexit dificil”.

„Dacă vreau să fac o investiție în următoarele luni și nu pot aștepta până la finalul Brexit-ului, atunci trebuie să fac o înțelegere cu Guvernul britanic”, a declarat Ghosn în fața reporterilor de la Salonul Auto de la Paris.

Nissan, care construiește o treime din totalul producției de mașini din Marea Britanie la fabrica din Sunderland, va decide la începutul anului viitor unde va construi următorul Qashqai. Mai mult, aproape 814.000 de locuri de muncă din țară depind de industria de mașini deținută, în mare parte, de străini, conform Society of Motor Manufacturers and Traders.

Rezultatul referendumului din iunie, din Marea Britanie, a surprins mulți investitori, producând un haos politic și financiar și cea mai mare scădere înregistrată într-o zi a lirei sterline față de dolar, mai scrie sursa citată.

Guvernul condus de Theresa May a încercat să reasigure producătorii că Marea Britanie este deschisă pentru afaceri și că va ține cont de părerea lor în timpul negocierilor noilor relații comerciale cu Uniunea Europeană.

Țara este așteptată să înceapă discuțiile cu Uniunea Europeană la începutul anului viitor, negocierile putând dura doi ani. Încă nu s-a stabilit dacă Marea Britanie va avea acces deplin la piața europeană când va pleca.

Vicepreședintele Toyota, Didier Leroy, a susținut, joi, că va fi dificil pentru fabricile din Marea Britanie dacă țara nu va ajunge la un acord de liber-schimb cu țările din Uniune.

Provocarea pentru noi este ca Marea Britanie să rămână competitivă, deoarece 85% din producția din Marea Britanie este exportată pe continentul european”, a declarat Leroy.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?