Prima pagină » Auto » Ce compensații cere un mare constructor auto pentru a mai investi după Brexit

Ce compensații cere un mare constructor auto pentru a mai investi după Brexit

Ce compensații cere un mare constructor auto pentru a mai investi după Brexit
Fabricantul de mașini Nissan vrea ca Marea Britanie să promită compensații pentru orice taxe rezultate în urma Brexit-ului, altfel compania japoneză ar putea retrage o posibilă nouă investiție în cea mai mare fabrică producătoare de mașini din țară, potrivit The Guardian.

Nissan ar putea avea tarife de export pentru mașinile asamblate în Marea Britanie și plasate pe piețele Uniunii Europene, în cazul unor negocieri dure ale Brexit-ului. Aceasta este una dintre consecințele de care se teme și Carlos Ghosn, directorul executiv al Nissan, care evidențiază preocuparea de la nivel global ca Marea Britanie să se confrunte cu un „Brexit dificil”.

„Dacă vreau să fac o investiție în următoarele luni și nu pot aștepta până la finalul Brexit-ului, atunci trebuie să fac o înțelegere cu Guvernul britanic”, a declarat Ghosn în fața reporterilor de la Salonul Auto de la Paris.

Nissan, care construiește o treime din totalul producției de mașini din Marea Britanie la fabrica din Sunderland, va decide la începutul anului viitor unde va construi următorul Qashqai. Mai mult, aproape 814.000 de locuri de muncă din țară depind de industria de mașini deținută, în mare parte, de străini, conform Society of Motor Manufacturers and Traders.

Rezultatul referendumului din iunie, din Marea Britanie, a surprins mulți investitori, producând un haos politic și financiar și cea mai mare scădere înregistrată într-o zi a lirei sterline față de dolar, mai scrie sursa citată.

Guvernul condus de Theresa May a încercat să reasigure producătorii că Marea Britanie este deschisă pentru afaceri și că va ține cont de părerea lor în timpul negocierilor noilor relații comerciale cu Uniunea Europeană.

Țara este așteptată să înceapă discuțiile cu Uniunea Europeană la începutul anului viitor, negocierile putând dura doi ani. Încă nu s-a stabilit dacă Marea Britanie va avea acces deplin la piața europeană când va pleca.

Vicepreședintele Toyota, Didier Leroy, a susținut, joi, că va fi dificil pentru fabricile din Marea Britanie dacă țara nu va ajunge la un acord de liber-schimb cu țările din Uniune.

Provocarea pentru noi este ca Marea Britanie să rămână competitivă, deoarece 85% din producția din Marea Britanie este exportată pe continentul european”, a declarat Leroy.

Autor

Citește și