Prima pagină » Auto » Ce cred reprezentanții Dacia despre amenințarea șefului Renault cu mutarea în Africa. De ce ar putea să plece constructorul francez din România

Ce cred reprezentanții Dacia despre amenințarea șefului Renault cu mutarea în Africa. De ce ar putea să plece constructorul francez din România

Reprezentanții constructorului francez de automobile Renault, prezent pe piața locală prin brandul Dacia, susțin că există întotdeauna posibilitatea de a-și muta operațiunile din România către alte state aflate în Africa deși se declară mulțumiți de calitatea ingineriei și fabricației de care au parte în țara noastră.

Reprezentanții constructorului francez de automobile Renault, prezent pe piața locală prin brandul Dacia, susțin că există întotdeauna posibilitatea de a-și muta operațiunile din România către state din Africa, deși se declară mulțumiți de calitatea ingineriei și fabricației de care au parte în țara noastră. Cei de la Dacia au explicat, însă, pentru gândul că nu văd această afirmație ca pe o amențare, ci o consideră mai degrabă o consecință a competiției din interiorul companiei.

„Situația industrială din România este una de care suntem foarte mândri. Avem parte de calitate atât pe partea de inginerie, cât și de fabricație. Însă lucrurile nu se opresc aici”, a declarat Carlos Tavares, directorul operațional al grupului Renault în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o cu jurnaliștii, informează Ziarul Financiar.

„Există oricând posibilitatea să mutăm situri fie către Maroc, fie către alte țări din Africa, să mutăm partea de industrie, cât și de ingineri și design”, a mai explicat al doilea om în ierarhia constructorului francez de automobile.

Șeful de la Renault a atenționat, de asemenea, că România „trebuie să aibă grijă să își păstreze competitivitatea”.

Reprezentanții Dacia se apără, însă, și spun că, atât timp cât vor realiza produse de calitate și vor fi echilibrați în ceea ce privește costurile, viitorul uzinei de la Mioveni nu va fi afectat. „Viitorul uzinei de la Pitești depinde doar de români. Dacă producem de calitate, autoturisme vandabile, și dacă suntem echilibrați în costuri nimeni nu poate să ia viitorul acestei uzine”, a declarat pentru gândul un reprezentant al companiei Automobile Dacia.

„Este până la urmă o competiție în interiorul grupului. Uzina Dacia va rezista și va merge mai departe”, a mai explicat acesta, subliniind faptul că în cazul în care cererea de piață va fi mai mare decât cea care poate fi acoperită de platforma Mioveni, atunci va fi normal ca ea să fie completată cu ajutorul fabricilor din Maroc.

Noile modele lansate la Salonul Auto de la Paris se produc de azi la Mioveni

La finalul săptămânii trecute, reprezentanții grupului Renault au prezentat în cadul Salonului Auto de la Paris noile modele Logan 2, Sandero 2 și Sandero Stepway 2. Acestea au intrat pe linia de producție de la Mioveni de luni, 1 octombrie, după cum au explicat pentru gândul cei de la Dacia.

Tot începând de luni, modelele Sandero 2 și Sandero Stepway 2 vor putea fi comandate și în România, având prețuri de pornire de 6.990 de euro, respectiv 10.800 de euro, cu TVA. Pentru a putea comanda noul model Logan, românii trebuie să mai aștepte până la finalul acestui an, prețul acestui model nefiind comunicat încă oficial de reprezentanții companiei.

„Noua generație Logan și Sandero păstreză genele care au asigurat succesul mărcii, aducând îmbunătățiri față de generația anterioară”, a explicat Tavares în cadrul ceremoniei de la Salonul Auto de la Paris, acesta fiind cel care a prezentat publicului cele trei noi modele de autoturisme.

Sursă: YouTube

Tot în 2012, cei de la Dacia au lansat și modelele Dacia Lodgy și Dacia Dokker. Primul dintre acestea, Dacia Lodgy, a fost lansat în România la începutul lunii iunie a acestui an, prețul unui astfel de autoturism începând de la 9.500 de euro.

În luna septembrie, au fost lansate pe piața din România și o furgonetă și un combi din gama Dokker, produse la uzina Renault din Tanger. Dacia Dokker a fost scoasă la vânzare cu prețuri cuprinse între 9.000 de euro și 13.600 de euro, cu TVA, iar modelul Dokker Van a fost scos la vânzare cu prețuri cuprinse între 8.700 de euro și 11.500 de euro, cu TVA.

Infrastructura din România îngreunează livrările peste hotare ale Dacia

Infrastructura din România. pe rutele pe care sunt transportate autoturismele fabricate la Mioveni în afara graniței, îngreunează și crește costurile lor de livrare, care sunt deja mai ridicate decât cele de la uzina Renault din Tanger, unde se produc mai multe modele Dacia.

Astfel, dacă de la uzina piteșteană distanța pe care trebuie să o parcurgă cei de la Dacia pentru a livra peste hotare mașinile este fie de 460 de kilometri, dacă luăm în considerare granița cu Ungaria, fie de 360 de kilometri , dacă luăm în considerare distanța dintre Mioveni și portul Constanța, în cazul uzinei din Tanger distanța dintre platformă și cel mai apropiat port este de doar 32 de kilometri.

Sursă: gândul.info (Alexandra Pele)

„Rutele din România către Europa de vest sunt realmente catastrofale comparativ cu căile de acces din Maroc spre strâmtoarea Gibraltar. De la fabrica din Tanger până la port sunt 32 de kilometri. Este o cale fluidă, ieftină, în timp ce în România, căile rutiere până la Constanța și cele prin Sibiu, spre autostrăzile din Ungaria, ne costă foarte mult. Ne costă timp și ne costă bani’, a declarat în luna septembrie, pentru gândul, Constantin Stroe, vice-președintele Consiliului de Administrație al companiei Automobile Dacia.

În luna martie a acestui an, reprezentanții constructorului francez Renault au cerut, de asemenea, un răspuns din partea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) prin care cereau să li se explice care este situația drumului care leagă orașul Mioveni de municipiul reședință de județ Pitești, pe unde sunt transportate zilnic automobilele Dacia, potrivit Ziarul Financiar.

În răspunsul oficial al celor de la CNADNR, se spunea că, începând cu luna aprilie a acestui an, vor fi realizate lucrări de reabilitare și de modernizare între kilometrul 1 și kilometrul 7 al DN73.

Cei de la Renault au cerut și asfaltarea DJ 701, între autostrada A1 și orașul Titu, unde se află un centru tehnic al companiei, dar și lărgirea DN7, între localitățile Bâldana și Titu, la patru benzi.

Angajații din România, plătiți mai bine decât cei din Maroc

La fabrica Dacia din județul Argeș lucrau, anul trecut, 13.684 de angajați, față de 6.000 de angajați la uzina Renault din Tanger, și de peste 11 ori mai mulți față de salariații Renault de la uzina Somaca tot din Maroc, aflată în sud-estul orașului Casablanca.

Dacă, în medie, un angajat de la Mioveni este plătit cu circa 6 euro pe oră, un salariat al uzinei din Tanger nu primește mai mult de 4,5 euro pe ora de muncă. De asemenea, în momentul de față, la uzina piteșteană se lucrează la capacitate maximă, mai exact de 350.000 de unități pe an. La uzina din Tanger, linia de producție are o capacitate de 170.000 de vehicule anual, care va crește la 400.000 de vehicule, până în anul 2014.

Din anul 1999, când au preluat uzina de la Pitești, și până în anul 2011, cei de la Renault au investit la Mioveni suma de 489 de milioane de euro, în timp ce investițiile de la fabrica din Tanger, inaugurată în februarie 2012, s-au ridicat la suma de un miliard de euro.

Dacia Logan berlină – cel mai vândut model al brandului în 2011

Modelul Logan berlină a fost cel mai vândut autoturism al brandului Dacia în România pe parcursul anului trecut, devansând cu mult în top celelalte modele. Astfel, 15.830 de autoturisme Logan berlină au fost vândute în 2011 în România, față de 7.252 de unități Duster și 2.741 de unități Logan MCV, acestea ocupând următoarele poziții în clasament.

Modelul care a înregistrat pe parcursul anului trecut cele mai puține vânzări a fost Logan Pick Up, cei de la Dacia vânzând în România sub 900 de astfel de unități, din totalul de 30.867 de autoturisme în 2011.

Franța și Germania, în topul statelor importatoare de autoturisme Dacia

Primul loc în topul statelor importatoare de autoturisme Dacia în 2011 a fost ocupat de Franța, cu 94.278 de unități importate, acesta fiind urmat de Germania, cu 43.452 de unități, și de Italia, cu peste 26.800 de unități Dacia importate.

Și turcii și algerienii s-au arătat interesați de modelele Dacia pe parcursul anului trecut, în aceste state fiind exportate peste 19.200 de aututurisme, respectiv peste 21.300 de autoturisme.

La polul opus, statul în care s-au exportat cele mai puține unități Dacia a fost Austria, unde au ajuns doar 569 de mașini ale acestui brand.

Top 10 destinații de export în 2011

Loc Țară Număr de unități exportate
1 Franța 94.278
2 Germania 43.452
3 Italia 26.838
4 Turcia 21.339
5 Algeria 19.242
6 Spania 15.641
7 Belgia 14.700
8 Polonia 7.382
9 Elveția 6.051
10 Austria  569

Sursă: date făcute publice de reprezentanții Dacia

În Franța, înmatriculările de autoturisme noi Dacia au scăzut în nouă luni cu 2,7%, mai exact la 60.813 unități, dar cota de piață a Dacia a urcat la 4,25% în primele nouă luni ale anului 2012, față de 3,78% cât se înregistra în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Mediafax.

Cel mai vândut model al brandului în acest stat în perioada ianuarie-septembrie a fost Dacia Duster.

Renault a vândut 2,7 milioane de vehicule în 2011

Grupul francez Renault cuprinde brandurile Dacia, Renault și Renault Samsung Motors și este prezent în 118 state. Pe parcursul anului trecut, constructorul de autoturisme a vândut 2,7 milioane de vehicule la nivel mondial. Principalele piețe ale Renault sunt Franța, Brazilia, Germania, Rusia și Turcia.

Pe parcusul anului trecut, cei de la Renault au înregistrat venituri de 42,6 de milioane de euro din vânzări de autoturisme și finanțări, iar la finalul lui 2011,pentru acest grup lucrau în total peste 128.000 de persoane.

Citește și