În România, un procent semnificativ din impozitul auto este reprezentat de cilindree, indiferent de emisiile de CO2 reduse, obținute de mulți producători, precizează promotor.ro.
Acest fenomen ducea la taxarea incorectă a multor mașini hibride, capabile să circule în oraș doar pe bateriile electrice și să aibă, astfel, emisii reduse de CO2. Unele mașini hibride erau taxate chiar mai drastic decât cele cu motoare cu combustie internă, pentru că statul român ține cont de emisiile efective de CO2 și noxe.
Purtătorul de cuvânt al Executivului, Corneliu Calotă, a declarat că măsură a fost adoptată pentru a stimula achiziția mijloacelor de transport ecologice.
„După alineatul (2) al articolului 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se introduc două noi alineate, alin. (21) și (22), cu următorul cuprins:
(21) În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 95%.
(22) Prevederile alin.(21) se aplică începând cu anul fiscal 2015″, relevă proiectul Finanțelor.