Prima pagină » Auto » Ce este GHEAȚA NEAGRĂ, pericolul de pe șosele în timpul iernii. Titi Aur: „Aderența se schimbă de la una bună la una rea”

Ce este GHEAȚA NEAGRĂ, pericolul de pe șosele în timpul iernii. Titi Aur: „Aderența se schimbă de la una bună la una rea”

Ce este GHEAȚA NEAGRĂ, pericolul de pe șosele în timpul iernii. Titi Aur: „Aderența se schimbă de la una bună la una rea”

Din weekend, în bună parte din țară s-a instalat iarna, sud-estul României fiind lovit de viscol și ninsori puternice. Dată fiind situația apărută în urma condițiilor meteorologice, Titi Aur trage un semnal de alarmă pentru șoferi cu privire la pericolul nevăzut de pe șosele – gheața neagră.

Pe multe drumuri din țară a fost haos, iar acolo unde a fost cazul, autoritățile chiar au interzis circulația.

„Mai periculos este faptul că aderența se schimbă”

Ploaia transformată în lapoviță și ninsoare și scăderea temperaturii au creat un mediu extrem de periculos pentru șoferi, în special pentru cei începători.

În acest context, Titi Aur, campion de raliuri și un adevărat profesor în ceea ce înseamnă „condus defensiv” vine cu o serie de sfaturi pentru șoferi.

În principal, când vorbim despre mersul cu mașina, trebuie să știm că, iarna, chiar dacă este uscat afară, aderența este mai mică pentru că avem asfaltul rece. Chiar dacă avem cauciucuri de iarna, aderența tot este mai mică decât vara. Desigur, este mai bună decât daca am avea cauciucuri de vară, iarna.

Când vorbim de carosabil ud, cu zăpada, gheață sau polei, aderența este și mai mică. Însă mai periculos este faptul că aderența se schimbă. De exemplu, mergem pe un carosabil umed până la un anumit moment, apoi intrăm pe gheață sau pe polei (gheață neagră) pentru că, din diferite motive, a scăzut temperatura asfaltului.

Asta se întâmplă fie că am ieșit din localitate, unde avem temperatură mai mare decât în afara localității, fie că am trecut dintr-o zonă unde a bătut soarele și asfaltul este mai cald, într-o zonă unde a fost umbră și asfaltul este mai rece, fie că am urcat pe un pod unde poate să fie polei.

Sunt multe motive pe care le putem înșira. Astfel aderența se schimbă de la una bună la una rea și ne poate pune în pericol.

Știind unde se schimbă starea carosabilului, putem anticipa unde ar putea apărea aderența mai mică”, a explicat Titi Aur, potrivit realitatea.net.

În videoclipul de mai jos aveți și alte sfaturi privind condusul în condiții de gheață neagră oferite de specialiști din SUA:

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și