Prima pagină » Auto » Ce mașină își pot cumpăra românii cu 5.000 de euro

Ce mașină își pot cumpăra românii cu 5.000 de euro

Ce mașină își pot cumpăra românii cu 5.000 de euro
Mașinile second hand cu prețuri de aproximativ 5.000 de euro sunt foarte populare în rândul clienților români. Din păcate, cumpărătorul va fi nevoit să facă, aproape întotdeauna, un compromis, între alegerea unei mașini din clasa mică, mai nouă sau una mai mare, dar ceva mai veche.

Potrivit unei analize realizate de vezicatface.ro, mașinile din clasa mică sunt variantele de pe piață cu cea mai mică vârstă pentru un buget de 5.000 de euro. Cele mai multe modele găsite au fost fabricate între 2008 și 2009, dar există și modele mai noi, cum este Logan-ul sau Sandero. Dacă un cumpărător vrea o mașină din această clasă, dar premium, atunci se poate orienta spre un Mercedes-Benz Clasa A, dar mai vechi.

În funcție de costul total pe 5 ani, cele mai avantajoase mașini din această clasă sunt Dacia Sandero – diesel (circa 8.500 euro), Ford Fiesta – diesel (circa 9.500 euro) și Skoda Fabia – diesel (circa 9.500 euro). În privința fiabilității, Toyota Yaris și Ford Fiesta sunt net superioare modelelor Seat Ibiza și Dacia Sandero, precizează site-ul citat. Diferențe întâlnim și la depreciere, unde modelul Mercedes-Benz Clasa A stă cel mai slab.

La clasa compactă, majoritatea modelelor disponibile sunt construite între 2007 și 2008, fiind astfel puțin mai vechi decât cele din clasa mică. Din punctul de vedere al costului total pe cinci ani, autoturismele din clasa compactă sunt mai scumpe decât cele din clasa mică cu câteva mii de euro. Primele trei cele mai avantajoase mașini SH din această clasă după cinci ani sunt: Renault Megane II – diesel (10.000-11.500 euro), Opel Astra H – diesel (10.000-12.000 euro) și Kia Ceed – benzină (11.000 euro). De exemplu, chiar dacă pornesc de la același preț, un Mitsubishi Lancer poate necesita după cinci ani cu 3.000-4.000 euro mai mult decât o Kia Ceed.

La capitolul cele mai bine cotate modele în funcție de rating-ul VeziCatFace, situația este strânsă. Pe primele poziții se află Toyota Auris și Kia Ceed cu 4 stele din 5, urmate de VW Golf, Ford Focus, Opel Astra și Skoda Octavia, cu o jumătate de stea mai puțin, iar pe ultimele locuri sunt Seat Leon, Mitsubishi Lancer și Renault Megane. Cel mai fiabil model din cele amintite la această clasă este de departe Toyota Auris (4,5 stele), pe când cel mai puțin fiabil este Renault Megane (2 stele).

La clasa medie, cumpărătorii au mizat fie pe un model mai nou de 2006, dar de la producători precum Ford, Renault sau Skoda, fie unul mai vechi, de la Audi, BMW sau Mercedes-Benz. În funcție de costul total pe cinci ani, cele mai avantajoase sunt modelele Renault Laguna – diesel (11.500-13.000 euro), Ford Mondeo-diesel (13.000-14.000 euro), Skoda Superb-diesel (12.000-15.000 euro) și Audi A4-diesel (12.000-15.000 euro).

Din punct de vedere al ratingului site-ului, Toyota Avensis, Skoda Superb și Mercedes-Benz Clasa C sunt cele mai bine clasate modele. La capitolul fiabilitate, toate cele trei modele premium de la Audi, BMW și Mercedes-Benz înregistrează cel puțin 4 stele de rating, singurul model care reușește să țină pasul cu acestea fiind Toyota Avensis, care este la egalitate cu Clasa C (4,5 stele). Pe de altă parte, mașinile premium punctează mai slab la capitolul costuri de întreținere, deoarece au piese de schimb mai scumpe. Aici, un Renault Laguna înregistrează la acest capitol un punctaj de 4,5 stele, față de o stea, cât are BMW Seria 3.

Românii sunt mari amatori de SUV-uri și la 5.000 de euro, pot găsi ceva acceptabil. Cele mai rentabile investiții după costul total pe cinci ani sunt: Suzuki Jimny – benzină (12.500 euro), Suzuki Grand Vitara – diesel (14.500 euro), Nissan Navara – diesel (14.500 euro) și Hyundai Santa Fe – diesel (14.500 euro).

Analiza a fost realizată folosind calculatorul de preț corect al VeziCâtFace.ro. Cu ajutorul acestuia, au fost identificate mașinile al căror preț corect variază în jurul valorii de 5.000 de euro (+/- 500 de euro),  iar apoi rezultatele au fost filtrate și împărțite pe clase auto. Mai jos sunt reprezentate mașinile pentru patru clase diferite: mică, compactă, medie și SUV-uri/Crossovere.

NOTĂ: Fiecare tabel conține două coloane speciale, costul total pe 5 ani și rating-ul VeziCatFace.ro.

Costul Total pe 5 ani este de fapt suma cheltuielilor aferente unei mașini pentru o perioadă de 5 ani. Aici sunt incluse costurile cu combustibilul*, reparațiile și reviziile, deprecierea, asigurarea RCA, impozitul și rovinieta. Mai multe despre metodologia din spatele Costului Total puteți citi în Ghidul VeziCatFace sau pe pagina de Întrebări Frecvente.

Rating-ul VeziCatFace.ro este compus dintr-o serie de punctaje care se acordă pentru următoarele atribute: fiabilitate, eficiență consum, siguranță, depreciere și cost întreținere. Rating-ul maxim aferent celui mai bun punctaj este de 5 stele, iar minimul de 0.5 stele.

*Costul combustibilului se calculeaza pentru un numar de 15.000 de km anual, la un raport urban/extraurban de 85/15. 

Autor
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și