În prezent, funcțiile de bază – o manevrabilitate bună, o fiabilitate pe termen lung și un design modern – nu mai sunt suficiente pentru a compensa lipsa celor mai noi elemente de siguranță auto, spune Michelle Krebs, analist AutoTrader.com. „Mărcile auto care le pot oferi clienților tehnologiile pe care și le doresc, într-un pachet accesibil, sunt adevăratele câștigătoare, la sfârșitul anului financiar”.
Când vine vorba de tehnologie, producătorii auto nu se mai pot baza doar pe loialitatea față de brand, pentru a-i determina pe consumatori să cumpere o mașină. 56% dintre proprietarii de automobile din SUA ar alege altă marcă auto, dacă aceasta le-ar oferi pachetul dorit. Cei mai mulți șoferi mizează pe siguranță, în detrimentul funcțiilor de divertisment (84%).
De asemenea, 65% dintre americani consideră că mașinile autonome, care nu necesită intervenția șoferului pentru a circula, sunt periculoase. Pe de altă parte, 61% dintre consumatori vor ca următoarea lor mașină să dispună de funcții specifice mașinilor autonome, precum asistența la parcare și sistemele pentru evitarea coliziunilor.
48% dintre consumatorii americani ar renunța la ideea de a cumpăra o mașină, dacă funcțiile tehnologice de la bordul acesteia sunt greu de utilizat. Ei cred că ar trebui să învețe în mai puțin de 15 minute cum să folosească toate funcțiile avansate de la bordul unui automobil. Nu în ultimul rând, 69% dintre proprietari spun că ar prefera mai degrabă ca viitoarea lor achiziție să dispună de cele mai moderne funcții tehnologice, decât să aibă culoarea preferată.