Prima pagină » Auto » Ce planuri are Hyundai pentru piața din China. Kia nu se lasă mai prejos

Ce planuri are Hyundai pentru piața din China. Kia nu se lasă mai prejos

Ce planuri are Hyundai pentru piața din China. Kia nu se lasă mai prejos
Hyundai Motor Co. a anunțat luni că va construi două noi fabrici în China, dorind să fie cât mai prezentă pe cea mai mare piață auto din lume, chiar și în situația în care economia scade.

Hyundai a precizat că fabricile, care vor demara producția în 2016 și 2017, vor ajuta compania să rămână în liga constructorilor mari, precum Volkswagen și General Motors, scrie autonews.com.

La rândul său, producătorul auto afiliat Kia Motors Corp. a precizat că va extinde capacitatea la una din cele trei fabrici ale sale din provincia Jiangsu, de la 300.000 de unități în prezent la 450.000 unități în 2016.

Producătorii auto au refuzat să ofere informații despre investițiile în acest proiect, dar Hyundai a precizat că fabricile – care vor avea o capacitate de producție de 300.000 mașini pe an – vor ajuta Kia să aibă o cotă de piață de peste 10% în China.

Cele două companii vor avea o capacitate de producție combinată de 2,7 milioane autoturisme de pasageri și comerciale până în 2018, față de 1,95 milioane autoturisme, valoarea din acest an.

Planurile Hyundai și Kia survin la câteva zile după ce directorii de la Toyota Motor Corp. au declarat că producătorul auto japonez va rata ținta financiară pentru 2014, din cauza încetinirii ritmului de creștere economică.

În prezent, Hyundai are trei fabrici în China. Luna trecută, Volkswagen a anunțat că va majora capacitatea la o fabrică din China, dincolo de targetul de 4 milioane de unități pe an, până în 2018 (versus 3,1 milioane unități în 2013).

GM intenționează să investească 14 miliarde de dolari între 2014 și 2018 în deschiderea a cinci fabrici de asamblare pentru 5 milioane mașini și camioane în China. Hyundai a vândut peste un milion de vehicule în primele 11 luni ale anului trecut, în creștere cu 8% față de anul anterior. Pe de altă parte, compania a vândut 640.698 mașini în Coreea de Sud și 720.783 mașini în SUA.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și