Prima pagină » Auto » Ce probleme are orașul german în care „s-a născut” Volkswagen după scandalul Dieselgate

Ce probleme are orașul german în care „s-a născut” Volkswagen după scandalul Dieselgate

Ce probleme are orașul german în care „s-a născut
Wolfsburg este orașul construit de Volkswagen, amplasat „pe hartă" în anul 1938 de către naziștii care doreau să împlinească visul „mașinii poporului".

Orașul a condus boom-ul financiar al companiei, după al Doilea Război Mondial și reprezintă un simbol al Volkswagen. Acolo există o echipă de fotbal care poartă logoul VW și joacă pe un stadion cu numele VW, sediul companiei, o fabrică, o bancă, un dealer imobiliar și chiar o fabrică de cârnăciori Volkwagen.

Luna aceasta, Volkswagen a recunoscut că a înșelat testele de noxe diesel cu ajutorul unor dispozitive de manipulare. Vestea a căzut ca un trăsnet peste locuitorii din Wolfsburg, dependenți de succesul Volkswagen.

„Oamenii sunt dezamăgiți, cred că vor avea probleme”, a declarat Mark Graff, în vârstă de 65 de ani, în timp ce își așteaptă fiica în fața fabricii VW, care tocmai își încheie tura de lucru.

Graff, al cărui fiu lucrează full-time tot la Volkswagen, este îngrijorat și se teme că scăderea vânzărilor va duce la reducerea numărului de angajați la linia de asamblare a gigantului auto german.

„Mai întâi vor renunța la angajații part-time și sunt mulți asemenea oameni”, a spus Graff. Nimeni nu știe la ce să se aștepte, dar toată lumea este conștientă că lunile următoare vor fi grele pentru producătorul auto de succes mondial, care încearcă să-și refacă imaginea pătată de scandalul Dieselgate. În oraș au fost deja „înghețate” investițiile și angajările la VW.

Orașul de 120.000 de locuitori are 120.000 de locuri de muncă și navetiștii din zonele învecinate vin să lucreze la VW. Circa 70.000 lucrezză pentru VW, în timp ce alții sunt dependenți de compania germană. Wolfsburg este dependent de sectorul auto așa cum era Detroitul în vremurile bune.

Sumon Ahmed, în vârstă de 24 de ani, a lucrat în această vară pentru Volkswagen și a spus că oamenii riscă să nu-și primească bonusurile – circa 5.900 euro de persoană, acoperit de un contract sindicalist în 2014.

„Mergeți la Mercedes. Și ei au secrete murdare”, a declarat un alt angajat, de vârstă medie, care lucrează la VW.

Volkswagen AG ar putea plăti amenzi în SUA de ordinul a miliarde de dolari, pentru cele aproape 500.000 de mașini identificate ca având „softuri înșelătoare” care permit „fentarea” testelor de emisii poluante.

Volkswagen a pus deja deoparte 6,5 miliarde euro pentru a acoperi costurile scandalului și pentru a recâștiga încrederea consumatorilor, chiar dacă nu a vorbit despre eventualele amenzi.

„În Germania, Volkswagen are peste 270.000 angajați”, a declarat Carsten Brzeski, economist ING. „Adăugând și persoanele din lanțul de distribuție, VW însumează 1,5% din forța de muncă din Germania și impactul va fi major”.

Până acum, una din fabricile Volkswagen, din orașul Salzgitter, a renunțat la un schimb pe săptămână și divizia de servicii financiare VW a sistat momentan angajările, anunță Business Insider.

Unda de șoc a ajuns rapid și în Wolfsburg. Primarul Klaus Mohrs a anunțat săptămâna aceasta că în oraș vor fi „înghețate” cheltuielile și angajările. Un alt oraș important pentru VW este Ingolstadt, unde au fost anunțate, de asemenea, reduceri de cheltuieli.

„Este o perioadă dificilă și sperăm ca VW să iasă mai puternic din această situație”, a declarat Michael Wilkens, șeful Camerei de Comerț din Wolfsburg.

La liceul de afaceri și administrație publică Carl Hahn, elevii care doreau să lucreze pentru Volkswagen la maturitate nu și-au pierdut speranța. „Îmi imaginez că o să lucrez pentru VW, după terminarea facultății, deși perspectivele actuale nu sunt tocmai bune. Nu cred că VW va falimenta, este prea mare. O să fie o fază în care vor pierde bani, dar după câțiva ani își vor reabilita imaginea”, a declarat Tobias Batzdorfer, un elev în vârstă de 17 ani. 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și