Prima pagină » Auto » Ce s-a întâmplat cu înmatriculările de mașini noi în România în primele două luni ale anului

Ce s-a întâmplat cu înmatriculările de mașini noi în România în primele două luni ale anului

Ce s-a întâmplat cu înmatriculările de mașini noi în România în primele două luni ale anului
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primele două luni ale acestui an cu 3,7% față de aceeași perioadă din 2014, la 9.094 de unități, în timp ce livrările Dacia au avansat pe piețele UE cu 3,6% în perioada analizată, la 57.106 unități, cota mărcii românești situându-se la 3%.

În primele două luni ale anului trecut, în România au fost înmatriculate 8.768 autoturime noi.

Piața auto europeană a avansat cu 7% în lunile ianuarie-februarie comparativ cu perioada corespunzătoare din 2014, la 1,92 de milioane de unități, datorită evoluției pozitive a piețelor mari, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de autoturisme personale noi au crescut cu 26,7% în Spania, la 154.836 unități, cu 4,6% în Germania, la 434.591 unități, cu 5,3% în Franța, la 280.754 unități, și cu 8,3% în Marea Britanie, la 241.814 unități.

Portugalia, cu un avans de 32% a vânzărilor, la 26.151 unități, a consemnat cea mai mare creștere a înmatriculărilor în primele două luni din 2015 în Europa, fiind urmată de Irlanda, cu o urcare cu 28,3%, la 45.689 unități, și de Spania.

La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 14,6%, la 44.068 unități, Finlanda, cu un declin de 12,5%, la 18.257 unități, și Luxemburg, cu o coborâre de 7,3%, la 6.988 unități.

Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivel european au crescut cu 3,6% în primele două luni ale acestui an față de aceeași perioadă din 2014, de la 55.108 unități la 57.106 unități. ACEA estimează că Dacia deține o cotă de piață de 3% la finalul lunii februarie, în scădere de la 3,1% la sfârșitul lui februarie 2014.

La nivelul lunii februarie, livrările Dacia au scăzut cu 0,3%, la 26.825 de autoturisme.

Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 10% în ianuarie-februarie, la 190.616 unități. Cota de piață a Renault a crescut la 9,9% în primele două luni din 2015 de la 9,6% anul trecut.

Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 8,8% în primele două luni, la 488.297 unități, conferindu-i o cotă de 25,4%. Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat o scădere cu 0,2% a livrărilor de autoturisme noi, la 213.589 unități, cota de piață a grupului francez coborând de la 11,9% la 11,1%.

Mărcile care au îmregistrat cele mai mari creșteri procentuale în lunile ianuarie-februarie în UE au fost Jeep (192,7%), Mitsubishi (76,5%) și Lexus (41,9%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 98,%, la 383 de unități, fiind urmată de Jaguar, cu o scădere de 19,4%, la 2.377 de unități.

Citește și