Ce să verifici prima dată înainte să-ți cumperi o mașină second-hand

Publicat: 07 09. 2016, 14:49
Actualizat: 31 10. 2016, 16:26
Prima oară se va face inspecția vizuală. Ea trebuie să aibă la lumina zilei, deoarece doar atunci pot fi observate toate defectele.
 
„De obicei, ziua se cumpără o mașină, nu spre seară, nu noaptea. Ziua se cumpără mașina ca să poți vedea culoarea. Primul aspect care trebuie urmărit e caroseria. Dacă te uiți cu atenție la lumina soarelui se pot vedea nuanțe diferite. Unde se văd nuanțe diferite te poți aștepta să fie lovituri. Un pont ar fi să iei cu tine un magnet și, unde vezi nuanțe diferite, dacă pui magnetul nu ar trebui să aibă o atracție așa mare, deoarece zona e acoperită de chit, de fibră, pentru că e reparată”, explică pentru Adevărul.ro Bogdan Achiței, consultant daune.    
 
Scurgerile de lichide
 
Pasul următor este să ne uităm sub mașină, pentru a vedea dacă sunt pete de ulei sau apă sub locul în care a fost parcată. De asemenea, sub capotă nu trebuie să existe fire improvizate, lipite cu scotch, legate cu sârmă sau capsate.
 
Cum verificăm kilometri reali
 
Kilometrajul modificat este o altă metodă des folosită de samsari, dar și această tentativă de păcălire a cumpărătorului poate fi demontată prin câteva verificări simple. 
 
„Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiți la volan și la scaunul șoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos și te urci de foarte multe ori. La volan e la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali, cel mai indicat e la reprezentanță, ei au testerul cu programul original”, mai spune Bogdan Achiței, pentru Adevărul.ro.
 
Cartea de service
 
Cartea de service, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului, poate furniza informații prețioase despre starea mașinii: „Te poți uita acolo și vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiți în bord și vezi că ai 180.000 de kilometri și e dat de gol vânzătorul. Numărul de kilometri e oarecum irelevant. Poate să fie o mașină cu 300.000 de kilometri care să meargă foarte bine, dacă e întreținută”, explică specialistul.
 
Citește în continuare pe Promotor.