Acționarul majoritar al producătorului de automobile sport, Fiat Chrysler Automobiles, care vinde o participație de 9% la brandul italian, a stabilit un preț de 52 de dolari pe unitate pentru cele 17,18 milioane de acțiuni. Intervalul de preț anunțat era de 48-52 dolari pe acțiune.
Incluzând datoriile pe care Ferrari le va prelua de la Fiat, compania va avea o valoare contabilă de circa 12 miliarde de dolari.
Acțiunile Ferrari listate la bursa din New York sub simbolul RACE vor intra la tranzacționare miercuri.
Președintele Ferrari, Sergio Marchionne, care este și directorul general al Fiat Chrysler, va deschide tranzacțiile la bursa NYSE alături de alți oficiali ai companiei, între care vicepreședintele Piero Ferrari, fiul fondatorului Enzo Ferrari, și președintele Fiat Chrysler, John Elkann, a cărui familie va deveni cel mai mare acționar al Ferrari după separarea companiei de grupul-mamă, anul viitor.
Fiat Chrysler va obține peste 4 miliarde de dolari din listarea Ferrari, incluzând 1,7 milioane de acțiuni suplimentare obținute prin supraalocare, plus 2,8 miliarde de euro (3,2 miliarde dolari) în numerar din partea diviziei, înainte de separarea de anul viitor.
Cererea de acțiuni Ferrari din partea investitorilor a depășit oferta, au declarat săptrămâna trecută surse apropiate situației.
Fiat Chrysler vinde un număr limitat de acțiuni pentru a se asigura că cererea este ridicată, procedând la fel ca în cazul automobilelor pe care le produce.
Grupul italo-american intenționează să distribuie participația de 80% la Ferrari pe care o mai deține către proprii investitori, la începutul anului viitor.
Piero Ferrari își va păstra deținerea de 10% la producătorul de automobile sport.
Aranjorii ofertei publice inițiale a Ferrari au fost UBS Group și Merrill Lynch, divizie a Bank of America. La ofertă au mai lucrat Allen&Co., Banco Santander, BNP Paribas, JPMorgan Chase și Mediobanca.
Fondurile obținute prin listarea Ferrari sunt esențiale pentru un program de investiții al Fiat în valoare de 48 de miliarde de euro, concentrat pe extinderea mărcilor Jeep, Alfa Romeo și Maserati.
Marchionne vrea să crească vânzările anuale ale Fiat Chrysler cu peste 50%, la 7 milioane de vehicule, până în 2018.