Autobuzele fără șofer fac parte dintr-un program desfășurat în orașul grecesc Trikala, începând cu vara acestui an, dar până acum au fost testate fără pasageri.
Sâmbăta trecută, grecii au avut ocazia să circule cu autobuzul autonom, care ar putea fi mai sigur și mai eficient decât unul condus de oameni.
„Este pentru prima oară când cineva are curaj să aducă un autobuz autonom în trafic”, a declarat Angelos Admitis, directorul Institutului de Comunicare și Sisteme Computerizate din Grecia, pentru popsci.com.
În trecut, vehiculele autonome din Grecia circulau în zone bine stabilite sau de expoziție sau sub supravegherea unui șofer profesionist, care ar fi putut interveni în caz de urgență. Trikala beneficiază acum de șase autobuze autonome, care merg alături de celelalte mașini, biciclete și pietoni.
Pentru a permite desfășurarea proiectului municipal, este nevoie de modificarea legislației. Chiar și atunci, autobuzele autonome vor circula sub stricta supraveghere a autorităților.
Viteza maximă de deplasare a autobuzelor autonome este de 20 km/h. Chiar dacă alți șoferi pot circula pe banda autobuzului autonom, acesta din urmă nu are voie să schimbe benzile de mers sau să vireze – este folosit pentru rute bine stabilite. „Trebuie să fim atenți”, a declarat Amditis. Când oamenii fac un accident, este un accident, dar când în accident este implicat un vehicul autonom, ar putea fi un dezastru politic, „chiar dacă la nivel general înregistrăm sute de accidente rutiere”.
Programul face parte dintr-un proiect european intitulat CityMobil2, care vizează dezvoltarea unor proiecte de transport public ingenios, în orașele de dimensiune medie. Autobuzele autonome vor circula în Trikala până în martie 2016. Actualele autobuze autonome, dezvoltate de compania Robosoft, sunt în fază de testare.