Cea mai importantă zi din istoria Dacia Duster: se întâmplă marți, în Germania
This browser does not support the video element.
Partea frontală se remarcă prin calandrul specific, încadrat de blocuri optice ample care accentuează lățimea percepută a vehiculului, o nouă semnătură luminoasă care integrează un ansamblu LED repartizat în trei segmente, precum și prin scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale un element de protecție, de culoare crom satinat, care subliniază estetica de off-roader veritabil.
Din profil, noul Duster prezintă flancuri pronunțate care consolidează impresia de robustețe, un parbriz poziționat cu 100 mm mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior, bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului, jante din aliaj de 17 inch și pasaje ale roților puternic evazate.
Partea din spate se remarcă prin bosajele din partea superioară a aripilor spate și blocurile optice amplasate în extremitățile caroseriei, încadrând un hayon marcat de linii orizontale.
La noul model au lucrat, mai bine de doi ani, inginerii francezi și români, relatează Ziarul Financiar. Duster se vinde nu doar în Europa, ci și in Rusia, India, Africa și America de Sud, Informează Ziarul Financiar.
„Pentru Dacia am ales o imagine germanică, robustă și rațională. Dacia este o mașină mare la un preț mic. De partea cealaltă, Renault are o imagine latină și un design senzual”, a spus Van Den Acker, designerul-șef al Grupului Renault.
Duster reprezintă de ani buni peste jumătate din producția uzinei de la Mioveni și chiar în ultimul an al generației actuale merge spre 60% din total. Duster este cel mai scump model produs de Dacia și singurul care se fabrică pentru Europa doar în România.
Pentru designul noului Duster au concurat centrele regionale ale Renault din Brazilia, România și India, iar designul final a fost realizat în România. Designul primei și celei de-a doua generații aparține lui Erde Tungaa, de origine mongolez. Tot el a mai participat și la proiectarea modelelor Logan și Sandero din noua generație.
„Cu noua generație am vrut să venim cu soluții care să aducă o calitate mai bună și un preț mai mic. În 2009, când am venit cu primul model, nu aveam concurență; acum lansăm noul Duster într-o lume nouă, motiv pentru care mașina a evoluat. Spre exemplu, partea frontală nu este agresivă, ci inspiră siguranță și robustețe. Duster este un model solid și rațional”, a explicat Erde Tungaa. În opinia lui, principalii concurenți sunt Ford Ecosport, Jeep Renegade și Skoda Yeti, dar toate cu un preț mult mai mare.
La nivel exterior, noul Duster amintește de generația actuală, însă vine cu o caroserie puțin mai lungă, jante de 17 înch în locul celor de 16, faruri noi care dispun de LED-uri pentru luminile de zi și halogen pentru faza scurtă și cea lungă. Partea frontală amintește atât de noile Logan și Sandero, cât și de actualul Duster.
Culorile caroseriei au fost alese de Cristina Sfiazof, româncă, specialist care lucrează în cadrul centrului de design de la București și care a lucrat și la culorile de pe vechiul Renault Megane CC.
„Brazilienii, rușii și românii nu au nimic în comun când vine vorba de culori, motiv pentru care realizăm serii. Mizăm în primul rând pe culori neutre, având în vedere piețele pe care se vinde, după care venim cu serii speciale”, a explicat Cristina Sfiazof.