„După o creștere de 14% în 2013, vânzările de vehicule noi din China vor urca în acest an cu 10%. Vom continua să înregistrăm o creștere foarte puternică”, a declarat Jochem Heizmann, membru în consiliul de administrație al grupului german Volkswagen (VW).
Președintele grupului american General Motors, Dan Ammann, mizează pe o creștere de 8-10% a livrărilor.
La nivel mondial, analiștii anticipează în acest an o creștere a înmatriculărilor de doar 3%.
Pentru PSA Peugeot Citroen, China va fi piesa centrală a planului de redresare a grupului francez aliat recent cu compania chineză Dongfeng.
Astfel, China ar urma să devină cea mai mare piață a PSA, înaintea Franței, cu vânzări de peste 700.000 de vehicule, cu 30% mai mari față de 2013, a anunțat Gregoire Olivier, șeful operațiunilor grupului francez pe piața chineză, prezent la salonul de la Beijing.
În pofida acestui interes din partea constructori auto străini, creșterea vânzărilor de vehicule pe piața chineză a încetinit în martie la 6,6%, de la 17,8% în februarie.
Creșterea economică a Chinei a încetinit în primul trimestru la 7,4%, după un avans de 7,7% în ultimul trimestru al anului 2013, fiind posibil ca în 2014 să înregistreze cea mai slabă performanță din ultimii 25 de ani.