Pe lângă „poarta” europeană din sătucul Bahovista, Bulgaria, acolo unde chinezii importă piese auto și le asamblează în mașini europene, acum au găsit o nouă modalitate de a submina piața auto europeană.
În Bahovista ei asamblează mașini cu piese chinezești, pe care primesc certificat european, deoarece sunt produse pe teritoriul Europei. Însă, în Italia și-au deschis propria fabrică. Cu peste 2000 de angajați, cu un tiraj de peste 20.000 de unități auto în primul an și cu o creștere fulminantă de peste 100% anual, chinezii au adus unul dintre cele mai ieftine branduri de mașini pe teritoriul Europei.
Mașina care face concurență Daciei
Ați auzit vreodată de brandul DR Auto? Este o marcă auto produsă în Italia, nefiind însă o marcă italienească. Chinezii de la Cherry au înființat aici o fabrică în care produc până la 50.000 de unități anual. Fabrica a fost înființată în 2006, conform unor surse, iar până în 2011 existau deja peste 3 serii de mașini produse. Dr. Zero este una dintre cele mai populare dintre acestea.
Ce e cel mai interesant la aceste mașini, ca de altfel la toate produsele chinezești, ele reușesc să fie extrem de fiabile și foarte, foarte ieftine. Poți găsi o astfel de mașină la prețul de 14.000 euro, aproximativ. Pentru o mașină nouă acesta este un preț cu adevărat competitiv. Astfel, DR Auto poate face cu succes concurență Daciei, a căror prețuri se ridică la 13.000 euro (Duster).
Piese ieftine și calitate slabă
Deși mașina este produsă într-un număr extrem de mare, iar cererea există la nivel global, specialiștii spun că piesele acestei mașini sunt de o calitate îndoielnică. Totuși, designul este unul foarte îngrijit, la prima vedere. Interiorul este unul simplist, mizând pe ergonomie, iar exteriorul este unul inedit. Oferă mașinii un aspect agresiv, așa cum ne-am obișnuit la mașinile asiatice, însă conferă și elegantă în același timp.
DR3, spre exemplu, are un motor de 1.5 litri și poate dezvoltă 108CP, fiind un „benzinar” care a fost pregătit să rupă piață cu o dotare cu adevărat unică la momentul lansării sale, în 2011. Acesta a fost dotat cu un motor cu versiune bi-fuel.
Deși Dacia nu-și face încă griji, iar producătorii nemți nici măcar nu clipesc în față mașinilor DR Auto, chinezii încep să apară din ce în ce mai pronunțat pe piață auto din Europa. Iar cel puțin pentru țările estice, acest lucru este îngrijorător, în condițiile în care chinezii reușesc să livreze la un preț extrem de mic.