Prima pagină » Auto » Cifre foarte bune pentru vânzările de autovehicule din România. Cu cât a crescut piața în primele patru luni

Cifre foarte bune pentru vânzările de autovehicule din România. Cu cât a crescut piața în primele patru luni

Cifre foarte bune pentru vânzările de autovehicule din România. Cu cât a crescut piața în primele patru luni
Vânzările de autovehicule au crescut cu 23,3% în primele patru luni

Livrările de autoturisme au avansat cu 21,7% și au totalizat 22.088 unități după patru luni, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În continuare, vânzările sunt susținute de achizițiile realizate de către firme, acestea reprezentând 81% din volumulul total înregistrat în pimele patru luni.

În intervalul ianuarie-aprilie au fost produse 142.123 de autovehicule, cu 3,4% mai puține față de perioada similară din 2013. Dintre acestea, 119.879 unități (84%) au fost produse de către Dacia, 22.241 (15,6%) de către Ford și 3 de către Roman Brașov.

Pe modele, volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (50.783 unități), urmat de Dacia Logan (38.871 unități), Ford B-MAX (22.241 unități), Dacia Sandero (16.735 unități) și Dacia Logan MCV (13.490 unități).

În luna aprilie au fost exportate 32.513 de autovehicule, astfel că după patru luni livrările în afara țării au ajuns la 130.547 unități, ceea ce reprezintă o creștere cu 4,6% față de perioada corespunzătoare din 2013.

Cel mai exportat model în luna aprilie a fost Dacia Duster (14.807 unități), urmat de Dacia Logan (8.577 unități) și Ford B-MAX (4.058 unități), topul fiind același și în ceea ce privește analiza pe ansamblul primelor patru luni (Duster 46.801 unități, Logan 34.751 unități și B-MAX 22.234 unități).

Dacia este în continuare performera pieței europene, marca înregistrând pe ansamblul UE cea mai mare creștere la patru luni, de 40,4%.

„Cu un volum total de 8.062 unități vândute în luna aprilie, consemnăm față de luna martie o creștere de 0,5%, ceea ce face ca după patru luni din 2014 să se înregistreze o creștere față de aceeași perioadă din 2013 de 23,3%, situație datorată în special autoturismelor, care au înregistrat +21,7% (+34,8% cele autohtone și +17% cele din import)”, menționează APIA.

La autoturisme, topul pe mărci după patru luni este condus de Dacia, cu 6.939 unități vândute (31,4% din total), urmată de Volkswagen (2.189 unități /9,9%), Skoda (2.149 unități / 9,7%), Ford (1.500 unități / 6,7%), Renault (1.329 unități / 6%) și Opel (908 unități / 4,1%).

Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna aprilie, dar și după patru luni din 2014, urmat de Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Volkswagen Golf.

În funcție de tipul de combustibil, creșterea vânzărilor de autoturisme cu motoare diesel se consolidează, ponderea acestora ajungând după patru luni din 2014 la 59,3%, față de 58,8% în 2013.

„Cu datele înregistrate în luna aprilie 2014, consemnăm un număr de 10 luni consecutive de creștere față de lunile similare din anul precedent, fapt ce la o primă analiză, arată o consolidare a evoluției pozitive remarcată și la nivel european. Dar, trebuie ținut seama de faptul că în ultimele șase luni ale lui 2013 am avut efectul pozitiv al Programului Rabla, iar pe de altă parte, că în primul trimestru din 2013 (cu care comparăm începutul bun din 2014) vânzările au avut de suferit de așteptarea indusă în piață de demararea târzie a Programului Rabla (produsă abia în Iunie). Totuși, o creștere de 10 luni consecutive este o situație cu care nu ne-am mai întâlnit în ultimii 5 ani și ea merită consemnată ca atare”, notează APIA.

Ca urmare a evoluției de până, dar luînd în considerare și factorii care activează în piață pe termen scurt, APIA apreciază că finele anului poate fi înregistrată o creștere de 4-5% pe ansamblul pieței auto, fiind de așteptat ca aceasta să fie mai importantă pe segmentul vehiculelor comerciale (ușoare și grele).

Pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, principalele piețe înregistrând în primele patru luni creșteri destul de importante (Franța 3,7%, Germania 2,9%, Italia 5%, Spania 16,2%, UK 12,5%).

Înmatricularile de autoturisme rulate au scăzut cu 10% față de primele patru luni ale anului 2013. Cu toate acestea, volumul lor (64.286 unități în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cu cel al autoturismelor noi (de circa 3,5 ori mai mare), deși în scădere față de situația din 2013, când a fost de 4,3 rulate la unul nou.

Citește și