Matthias Muller, director al companiei Porsche, a fost avansat în funcția de director general al grupului Volkswagen, după demisia lui Martin Winterkorn pe fondul scandalului emisiilor, informează Reuters.
Cei 20 de membri ai Consiliului de Administrație al grupului Volkswagen au decis în ședința de vineri seară numirea directorului Porsche, divizia de lux a VW, în funcția de director general al grupului auto german aflat în centrul celui mai mare scandal din istoria sa.
Matthias Muller, în vârstă de 62 de ani, se afla la conducerea companiei Porsche din octombrie 2010. Muller a deținut mai multe funcții în conducerea VW: membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG, președinte al Consiliului executiv al Porsche AG și membru al Consiliului de administrație al Porsche Automobil Holding SE.
Directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat zilele trecute din cauza scandalului privind emisiile poluante.
Matthias Mueller, cu o experiență de patru decenii în cadrul grupului, are sprijinul familiei Porsche, care controlează grupul VW, precum și al liderilor sindicali.
Mueller va avea rolul de a recâștiga încrederea clienților și autorităților de reglementare după ce VW a recunoscut că s-a folosit de un software pentru a face să pară că emisiile motoarelor diesel sunt mai mici decât în realitate. În cadrul reorganizării, Winfried Vahland ar putea prelua conducerea diviziei VW din Statele Unite, de la Michael Horn, a relatat revista Auto Bild citând persoane apropiate situației. În prezent, Vahland conduce divizia Skoda și anterior a răspuns de operațiunile grupului în China.
Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autoritățile americane în privința emisiilor poluante”, anunță Agenția americană pentru Protecția Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut marți ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto. Volkswagen a anunțat că intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.
Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor și pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vândute în Germania, anunță Ministerul german al Transporturilor.