Ford a anunțat la începutul lunii trecute că a decis să oprească temporar producția B-Max timp de șase zile lucrătoare în luna aprilie, opt zile în luna mai și nouă zile în luna iunie, din cauza scăderii cererii la nivel european. Pe de altă parte, producția de motoare urma să fie oprită în luna aprilie timp de trei zile lucrătoare.
„Ca urmare a primirii unei comenzi de aproximativ 900 de vehicule B-Max, Ford România confirmă că va elimina trei dintre zilele fără producție anunțate pentru perioada următoare. Cererea vine de la clienții noștri din principalele piețe Ford unde noi comercializăm modelul B-Max. Ford va continua să-și adapteze volumele de producție de la Craiova la cererea din piață”, a declarat Ana-Maria Timiș, purtătorul de cuvânt al Ford România.
Asamblarea B-Max a fost oprită temporar și în lunile februarie – martie.
Vânzările B-Max pe piețele europene au scăzut cu 11,5% în primele trei luni, la 16.800 unități, potrivit datelor Ford, care a anunțat, începând din vara anului trecut, mai multe opriri temporare ale producției la fabrica din Craiova din cauza cererii scăzute.
Modelul B-Max este produs doar la fabrica din Craiova, asamblarea fiind lansată la jumătatea anului 2012, iar mașina este comercializată exclusiv pe piața europeană.
Principalele piețe pentru B-Max sunt Marea Britanie, Germania, Franța, Spania și Italia.
Ford a asamblat 18.221 de mașini B-Max în primul trimestru al anului, acoperind 19% din producția auto locală în acest interval, iar aproape toate unitățile au mers la export.
Constructorul auto american produce în prezent la Craiova și motoare pe benzină EcoBoost de 1,0 litri și 1,5 litri, acesta din urmă echipând modele produse în America de Nord și Asia.
Anul trecut, producția de automobile a fabricii din Craiova a fost oprită pentru aproximativ 35 de zile, în timp ce la motoare producția a fost sistată timp de șapte zile.