„Autobuzul este în probe la Constanța timp de cinci zile, din 4 până de 8 iunie inclusiv. În această perioadă, RATC a convenit să acorde gratuitate la transport cu acest autobuz care în fiecare zi va circula pe câte o linie principală. Autobuzul are 66 locuri în picioare și 20 de scaune și un post pentru persoane cu handicap, dar este prevăzut cu strapontine care reduc numărul persoanelor în picioare”, a declarat Marius Brătulescu, șeful Serviciului Exploatare din cadrul RATC Constanța, joi, într-o conferință de presă, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Acest autobuz este fabricat în Cehia, autonomia sa ajungând până la 250 de kilometri în afara orașului și între 120 și 160 de kilometri în trafic urban.
„Autonomia poate ajunge până la 250 de kilometri în trafic extraurban în anumite condiții, în trafic urban în funcție de anumite condiții 120 – 160 de kilometri. Timpul de încărcare variază între șase și opt ore, în funcție de gradul de descărcare. Costul unei asemenea model este între 350-400.000 de euro”, a afirmat Cătălin Dumitrache, inginer șef al RATC, în cadrul conferinței de presă.
El a precizat că doar Consiliul Local va decide dacă asemenea autobuze vor fi cumpărate și când se va întâmpla acest lucru. Inginerul șef a spus că de-abia după ce va fi testat în aceste zile se va afla care este consumul exact al acestui autobuz electric.
„Noi îl testăm și comparăm numărul de kilometri parcurși, numărul de ore de funcționare și o să citim pe un contor clasic câți kilowați am folosit ca să încărcăm bateriile și abia la sfârșit vă putem spune cât consumă”, a explicat Cătălin Dumitrache.
Directorul adjunct al RATC, Dumitru Coiciu, a afirmat că cetățenii care vor călători gratuit cu acest autobuz timp de cinci zile vor avea la dispoziție un chestionar în mijlocul de transport în comun în care sunt întrebați dacă își doresc un autobuz electric, ce impresie le-a făcut și dacă au constatat neajunsuri, în acest fel dorindu-se să se afle dacă oamenii sunt sau nu interesați de transportul electric.
Coiciu a afirmat că un asemenea autobuz este fiabil, problema sa fiind prețul ridicat.
„Acest autobuz este produs de o firmă din Cehia – SOR. Autobuzul are cinci ani și este tot în teste și probe în toată Europa, în România a ajuns de vreo două luni. Sunt foarte fiabile în exploatare. Nu se strică pentru că nu are ce să se strice, nu are radiator, nu are ventilator, nu are ulei, cutie de viteză, nu are ce să se strice. Marea lor problemă este că sunt scumpe”, a spus directorul adjunct al RATC Constanța.
El susține că deocamdată Regia de transport nu va achiziționa asemenea autobuze, dar consideră că peste zece ani pe cel puțin o linie de transport din municipiul Constanța vor fi folosite autobuze electrice.