„Costul muncii în industria de automobile e de 4,9 euro pe oră. Avem cel mai mic cost al muncii pe salariat de 7.700 de euro pe an. E un argument solid pentru care ar trebui făcute investiții în România. Din păcate, vom rămâne pe ultimul loc pentru mulți ani de acum încolo în ceea ce privește nivelul de salarizare”, a spus Stroe.
El a arătat că sunt peste 600 de companii și circa 203.000 de angajați, nivel „departe” de potențialul real pe care îl oferă piața românească.
Anul trecut, cifra de afaceri a sectorului auto din România a fost de 18 miliarde euro, din care fabricarea de componente a fost de 12,6 miliarde euro, reprezentând aproximativ 12% din PIB-ul României.
Stroe a participat, alături de reprezentanți ai mai multor societăți comerciale franceze care activează în România, la o serie de întâlniri de afaceri cu potențiali investitori din Franța pe piața românească.
„Cel mai important câștig al evenimentului de azi (marți – n.r.) este atragerea și sosirea în România a altor investitori francezi de toate categoriile. Ajutorul de stat este pentru investiții de peste 10 milioane de euro. Nu îmi rămâne să spun decât că 53,1% din fondurile alocate între 2007 și 2013 au fost orientate către industria de automobile. Sunt condiții favorabile ale companiilor franceze să-și dezvolte afacerile în România. Parcul național este de șase milioane de automobile. Dacă România ar mai avea două-trei sectoare de acest fel, altul ar fi nivelul general care ar ajunge și la cetățeanul din stradă”, a completat Stroe.
Întrebat dacă un al treilea producător auto și-ar dori să intre pe piața din România și să deschidă o fabrică, Stroe a răspuns: „Sper să nu avem și al treilea rateu, asta înseamnă că două am avut”.
În ceea ce privește sistemul de depistare a accidentelor auto eCall, președintele ACAROM a menționat va trebui implementat pe toate autoturismele din România în doi ani.
„Avem cei mai grozavi specialiști în IT. În doi ani va deveni obligatoriu eCall, telefonul acela în caz de accident. Sunt echipamente care trebuie puse pe acest parc național. Nu poți să faci niște investiții ultra-sofisticate, pentru că trebuie să ții cont de capacitatea celui care e la volan. Omului trebuie să îi pui la dispoziție un buton, dar care are în spate o muncă foarte inginerească. IT-știi noștri pot face asta”, a subliniat Stroe.
Constantin Stroe s-a arătat deranjat că, în ciuda programului „Prima mașină”, înmatriculările de mașini vechi sunt de peste șapte ori față de cele noi.
„În primele cinci luni din 2015, la o mașină nou înmatriculată, discutăm de 7,3 mașini second hand. Devine un non-sens să discutăm despre reîmprospătarea parcului național, dacă pe de o parte noi punem fonduri să încurajăm vânzările de automobile noi, iar pe de altă parte să intre automobile second hand în România. Nu așa vom stimula producția internă a celor doi constructori”, a explicat Stroe, care a precizat că, până în 2021, la nivel mondial se vor produce 106 milioane de autoturisme pe an, față de 89 de milioane în 2014.