Range Rover Sport poate vira, accelera, frâna și întoarce pe teren accidentat, precum și să parcheze în locuri strâmte, dirijat de șofer prin telecomandă, se arată într-un comunicat al Jaguar Land Rover, relatează Automotive News.
„Scoaterea unei mașini dintr-un loc de parcare strâmt poate fi o experiență stresantă pentru orice șofer. Aplicația demonstrează cum putem folosi aceste tehnologii noi pentru a reduce neplăcerile șofatului și a îmbunătăți siguranța rutieră”, a declarat Wolfgang Epple, director pentru cercetare și tehnologie la Jaguar Land Rover.
Tehnologia este similară cu un sistem prezentat săptămâna trecută de BMW pentru sedan-ul serie 7 al companiei. Modelul poate fi parcat în locuri strâmte cu ajutorul unei telecomenzi cu ecran tactil.
Aplicația prin telecomandă a Jaguar Land Rover poate fi utilizată de la o distanță de până la 10 metri de vehicul și la o viteză maximă de 6 kilometri pe oră.
Folosirea aplicației va necesita doar modificări mici ale legislației referitoare la siguranța rutieră și asigurări, întrucât utilizatorul va deține controlul complet asupra vehiculului, a precizat Nick O’Donnell, purtător de cuvânt al Jaguar Land Rover.
Compania încă testează sistemul, intenționând să îl instaleze pe vehicule din 2020.
Producătorii de automobile premium susțin că mașinile cu funcții autonome vor fi în continuare plăcute la utilizare. Companii precum BMW și Daimler adaugă funcții precum asistență stop-and-go, care adaptează automat viteza vehiculului în funcție de mașina din față, precum și sisteme de evitare a lovirii pietonilor.
Directorul general al Audi, Rupert Stadler, a estimat săptămâna trecută că funcțiile electronice și digiale vor deveni la fel de importante ca și caii putere, pentru valoarea automobilelor, până la sfârșitul deceniului.
Epple a spus la rândul său că tehnologiile pentru vehicule autonome nu vor lua din plăcerea șofatului. El a explicat că aceleași sisteme care vor ajuta o mașină autonomă să ia deciziile corecte vor asista șoferul să prevină accidentele.