Fiat analizează lansarea unui brand low-cost care să concureze Dacia, iar dacă planul va fi aprobat automobilele vor fi construite în afara Europei pentru reducerea costurilor de producție, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relatează Automotive News Europe.
„Ne întrebăm dacă este loc pentru un brand low-cost precum Dacia în lumea Fiat”, a spus Marchionne.
Fiat dispune de capacitate de producție excedentară la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat că fabricarea în Italia a unei mașini care s-ar vinde în Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabilă.
Șeful Fiat a arătat că Fiat analizează în prezent capacitatea de producție a grupului în afara Europei, pentru a vedea dacă brandul low-cost ar fi viabil.
Fiat a analizat lansarea unui model low-cost în ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul întrucât conducerea s-a temut că planul de afaceri nu ar fi profitabil.
Între numele luate în considerate pentru brand a fost și Innocenti, o marcă italiană cumpărată de Fiat în 1990. Alte opțiuni au fost o combinație de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de bază, precum ABC sau 123.
Proiectul low-cost a revenit în discuții în timp ce Fiat promovează o politică de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.
Și alți producători lansează sau se gândesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe piețe emergente precum China și India, sau cea pentru „mașini de criză” în Europa marcată de austeritate.
Nissan va comercializa marca revitalizată Datsun în Rusia, India și Indonezia, din 2014.
Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat luna trecută, la salonul auto de la Detroit, că o decizie privind lansarea unei mașini ieftine pentru piețele emergente va fi luată în acest an. Potrivit unor surse, prețul mașinii va fi de 5.000-10.000 de euro, iar producția ar putea avea loc în China.
În pofida prețului mic de retail, Dacia este o sursă importantă de venit pentru Renault. Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă operațională de 9%, întâlnită mai mult la producătorii auto premium, se arată în articolul Automotive News Europe.