La finalul primelor nouă luni, cota de piață a mărcii românești se situa la 5,25%, în scădere de la 5,92% în aceeași perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociației constructorilor auto francezi CCFA.
În luna septembrie, înmatriculările Dacia au crescut puternic, cu 11,5%, la 7.549 de autoturisme, evoluție care a conferit mărcii o cotă de piață de 4,58%, față de 4,48% în urmă cu un an.
Piața auto franceză a consemnat în luna septembrie o creștere de 9,1%, la 164.774 de autoturisme înmatriculate.
În primele nouă luni ale anului, cele mai importante scăderi, în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 10,9%, și Alfa Romeo cu 19%.
Înmatriculările grupului Renault, care deține și Dacia, au crescut cu 2,5% în primele nouă luni, la 354.795 de autoturisme, iar cota de piață a atins 24,96%, față de 25,87% în urmă cu un an.
În luna septembrie au fost înmatriculate 41.896 de autoturisme ale grupului Renault, în creștere cu 4,9% comparativ cu aceeași lună a anului 2014.
Între marii producători auto, grupul PSA Peugeot Citroen a înregistrat un avans de 4,2% al înmatriculărilor în primele nouă luni ale anului, grupul Volkswagen de 5,5%, Fiat 13%, Mercedes 15%, Toyota 8,8%, iar Nissan 12,6%.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unități.