Cum au evoluat înmatriculările de mașini noi în România în primele patru luni. Plus: Cum s-a descurcat Dacia la nivelul UE
În primele patru luni ale anului 2014 în România au fost înmatriculate 18.277 de autoturisme noi.
În luna martie, înregistrările de mașini noi au urcat în România cu 11,2%, de la 4.932 de unități în urmă cu un an la 5.482 de autoturisme, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 8,2% în intervalul ianuarie-aprilie, la 4.695.058 de autoturisme. Toate marile piețe au înregistrat creșteri, contribuind la evoluția pozitivă a pieței. Astfel, Spania a consemnat un avans de 23,9% al înmatriculărilor, Italia de 16,2%, Marea Britanie și Germania de 6,4%, iar Franța de 5,6%. Cel mai mare declin al înmatriculărilor a avut loc în Austria, de 5,3%.
În aprilie, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 6,9%, la 1.166.482.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu cu 7,6% în perioada analizată, la 133.718 unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,8%, în scădere de la 2,9% la sfârșitul primului trimestru.
În luna aprilie, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au avansat cu 14,5%, de la 33.447 unități în urmă cu un an la 38.288 de unități, iar cota de piață a urcat cu 0,2 puncte procentuale, la 3,3%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 11,4% în primele patru luni, la 459.185 unități, iar cota de piață s-a mărit cu 0,3 puncte, la 9,8%.
În aprilie, înmatriculările Renault au crescut cu 14,9%, la 124.195 unități, conferind grupului o cotă de piață de 10,6%, față de 9,9% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 8,3% în perioada ianuarie-aprilie, la 1.161,108, iar cota de piață s-a menținut la 24,7%.