Volkswagen, cel mai mare producător auto european, vrea să compenseze cererea scăzută din Europa prin lansarea a 60 de modele noi sau modernizate, inclusiv vehicule de lux precum Bentley Flying Spur, relatează Bloomberg.
„Criza europeană a datoriilor rămâne o sursă de turbulențe. Indiferent dacă suntem pe un trend economic pozitiv sau negativ, obiectivul nostru este să ne asigurăm că grupul VW ajunge la vârful industriei auto”, a declarat directorul general Martin Winterkorn, la adunarea generală a acționarilor de la Hanovra.
VW vrea să își majoreze în acest an vânzările de vehicule și veniturile, noile versiuni ale Golf, Skoda Octavia și noul sedan Audi A3 contribuind la compensarea declinului pieței europene, unde cererea se îndreaptă spre cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.
Menținerea ritmului de creștere este esențială pentru Volkswagen, care vrea să depășească General Motors și Toyota Motor până în 2018 și să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial.
„Volkswagen va continua să aibă o evoluție mai bună decât cea a pieței. Luna martie a fost relativ slabă, dar odată cu creșterea vânzărilor modelului Golf performanțele grupului vor fi mai bune”, a arătat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler în Frankfurt.
Vânzările VW au avansat cu 5,1% în primul trimestru, dar în Germania au scăzut cu 17%.
Pentru a reduce expunerea la piața europeană, VW va înființa pe termen mediu 1.500 de centre de vânzări în regiuni cu creștere ridicată, care se vor adăuga celor 20.000 de unități la nivel mondial, a arătat Winterkorn.
Brandurile de lux asigură peste jumătate din profitul VW, iar prezența companiei pe acest segment de piață va crește.
La începutul anului viitor Porsche va lansa vehiculul sport-utilitar Macan, iar dezvoltarea unui SUV de lux pentru divizia britanică Bentley este în curs, a spus Winterkorn.
Totodată, brandul Skoda va dubla gama din China la șase modele, între care sedanul compact Rapid, care a fost prezentat la salonul auto de la Shanghai, la sfârșitul săptămânii trecute.
Seat, singurul brand nerentabil al VW, lansează o versiune nouă a modelului hatchback Leon, pentru îmbunătățirea imaginii și revenirea la profitabilitate.
Profitul operațional al VW a scăzut în primul trimestru cu 26%, la 2,36 miliarde de euro, în conformitate cu astămările analiștilor. Grupul a menținut estimarea că profitul operațional din acest an se va menține la nivelul celui din 2012.