Dacia 1310 va retrăi momentul de glorie de la Raliul Acropole, desfășurat în 1985. Cine se va afla la volanul bătrânei campioane
Ajuns la 63 de ani, triplul campion național Ștefan Vasile revine în Grecia la volanul unei Dacii 1310 istorice, o replică a celei cu care câștiga un loc pe podiumul clasei 1300 în urmă cu 30 de ani.
Tot atunci, Ștefan Vasile reușea un spectaculos loc 18 în Raliul Portugaliei la general (cel mai bun rezultat all time al României în Campionatul Mondial) și se impunea la clasa 1300 A.
La inițiativa Federației Române de Automobilism Sportiv și a Retromobil Club România, Dacia a fost reconstruită cu piese originale în garajul Just Classics, se arată într-un comunicat al Sports Net Management.
În spatele acestui proiect se află grecul Georgios Ladopoulos, care își aduce aminte cu plăcere de perioada când fugea de la școală pentru a vedea Raliul Acropole.
„Am vrut să refacem o poveste frumoasă a automobilismului din România. Am căutat și găsit, în 99% cazurilor, elemente originale pentru configurarea mașinii. Am rezervat inclusiv numărul de concurs 112, același număr cu care Ștefan Vasile a participat la acest raliu și în 1985. Nea Fane îl va avea acum copilot pe Levi Dudi, iar împreună sper să termine cu brio Raliul Istoric Acropolis 2015. Vreau să mulțumesc partenerilor proiectului SERUS, ELGEKA-FERFELIS, XANU AUTO și HBC Development”, a spus Georgios Ladopoulos, președintele Comisiei Sportive ale Retromobil Club România (RCR).
Organizat încă din 1951, celebrul Raliul Acropole a reprezentat mereu o piatră de încercare pentru piloții din Europa. În 1985, trei mașini Dacia 1310 parcurgeau cu brio cei 2296 kilometri ai competiției pe drumuri accidentate de macadam, cu temperaturi ce depășeau frecvent 40 de grade. Ștefan Vasile și Ovidiu Scobai se clasau atunci pe locul 25 la general, deși mașinile rivalilor aveau motoare și de patru ori mai puternice.
„Nu am mai mers la concursuri de foarte mulți ani, dar m-am reacomodat repede cu mașina, e ca mersul pe bicicletă. Uitându-mă la mașină, îmi revin amintirile din acei ani. Raliul Acropole era unul extrem de dur, temperaturile erau ridicate, iar mecanicii se țineau pe traseu după noi cu bidoane de ape reci. Mașinile Dacia 1310 aveau în jur de 70 cai putere, iar alții veneau cu mașini și de 300 cai putere. Am participat de mai multe ori, dar am terminat doar în 1985 pentru ca mediile orare ridicate și traseul dificil cerneau mult sită. Va fi cu siguranță o experiență frumoasă și mulțumesc federației, sponsorilor și lui Georgios pentru sprijin”, a declarat Ștefan Vasile, triplu campion național de raliuri.