Dacia a înregistrat în luna ianuarie cea mai puternică creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi în Franța, cu 18%, la aproape 9.000 de unități, cu o cotă de piață de 7,16%, în timp ce piața franceză a revenit ușor după mai mulți ani de scădere.
Astfel, numărul înmatriculărilor de automobile noi marca Dacia în Franța a urcat în ianuarie cu 17,9% față de nivelul din periaoda corespunzătoare a anului trecut, de la 7.600 unități la 8.980 unități, cota de piață a producătorului român pe piața autohtonă a grupului Renault avansând astfel la 7,16%, față de 6,1% cu un an în urmă, potrivit datelor prezentate luni de Asociația Constructorilor Francezi de Automobile.
Înmatriculările de autoturisme noi din Franța au crescut în ianuarie cu 0,5%, la 125.500 unități, după o contracție de 5,7% anul trecut.
Asociația producătorilor auto din Franța estimează că piața va stagna sau va crește ușor în acest an.
Constructorii francezi PSA Peugeot Citroen și Renault și-au consolidat în ianuarie poziția dominantă pe piața locală, înregistrând o cotă de piață combinată de 59,27%, față de 54,77% cu un an în urmă.
Înmatriculările totale ale celor două concerne au urcat cu 8,8% în prima lună din an, la aproape 74.400 unități.
Cu creșteri de 18% la Dacia și 10,5% la marca Renault, grupul Renault a înregistrat un avans de 12,4% al vânzărilor în ianuarie, la 34.150 automobile, revendicând 27,22% din piață, față de 24,35% la începutul anului trecut.
Nissan, partenerul de alianță al Renault, a avut vânzări în creștere cu 4,5%, la 4.700 unități, cu o cotă de piață de 3,77%.
PSA Peugeot Citroen a consemnat totodată o creștere de 6%, la 40.120 unități, reprezentând o cotă de piață de aproape 32%.
Cel mai important producător străin din Franța a rămas în continuare Volkswagen, deși vânzările grupului german au scăzut cu 9,1% în prima lună a acestui an, la circa 15.300 unități. Cota de piață a VW a coborât de la 13,5% la 12,2%.
Locul al doilea în rândul constructorilor străini și al patrulea pe piață a revenit Toyota. Grupul japonez a consemnat un avans de 10,5% al vânzărilor în ianuarie, la 5.500 unități, acumulând 4,4% din piață.
Lexus, marca de lux a Toyota, și Chevrolet, controlată de grupul General Motors, au înregisrtat procentuale creșteri mai puternice decât Dacia, însă la volume de ordinul sutelor de automobile.