Dacia a avut în primul semestru cea mai mare creștere procentuală pe piața auto franceză, de 7,3%, la 46.900 unități, însă a înregistrat în luna iunie o scădere de 18,7%, la 8.200 înmatriculări de autoturisme noi, potrivit datelor anunțate luni de asociația producătorilor de automobile din Franța.
Astfel, cota de piață a mărcii românești, care face parte din grupul Renault, a crescut în primele șase luni ale acestui an în Franța la 4,19%, de la 3,48% în aceeași perioadă a anului trecut.
Piața franceză a scăzut în primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unități, de la 1,256 milioane în perioada corespunzătoare din 2012.
În luna iunie, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Franța a coborât cu 9%, la aproximativ 225.000 unități.
PSA Peugeot Citroen și Renault au fost lideri de piață în primul semestru al acestui an, cu o cotă cumulată de peste 55%, urmate de Volksagen, cu 12%, și Fiat, cu 5,25%.
Majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi, cu excepția Dacia (7,3%), Toyota (4,1%), Kia (3%), Hyunday (1%) și Lexus (1,3%), care au avut creșteri modeste.
Pentru Peugeot, Renault și Volkswagen, cei mai mari jucători de pe piață, scăderile au fost de 12,9%, 10,2%, respectiv 10,1%.