Prima pagină » Auto » Dacia, cea mai mare creștere a vânzărilor din UE: 35%

Dacia, cea mai mare creștere a vânzărilor din UE: 35%

Dacia, cea mai mare creștere a vânzărilor din UE: 35%
Vânzările de autoturisme noi din UE au urcat cu 8% în luna februarie, datorită îmbunătățirii situației economice și prețurilor mai reduse practicate de unii producători, Dacia înregistrând din nou cea mai puternică creștere în topul mărcilor.

Piața auto europeană înregistrează astfel cea de-a șasea lună consecutivă de creșteri, potrivit Bloomberg, după cinci ani de scădere care au adus vânzările la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.

Astfel, înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut în februarie la 861.000 unități, față de 797.500 în aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor prezentate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În primele două luni ale anului, înregsitrările de mașini noi au crescut cu 6,6%, de la 1,684 milioane la 1,796 milioane unități.

Vânzările Dacia în UE au avansat cu 34% în februarie, la 26.800 mașini, respectiv cu 36,5% în primele două luni din acest an, la 54.900 unități, marca entry a grupului Renault înregstrând astfel cea mai puternică creștere de pe piață.

Cota de piață a Dacia în UE a ajuns la 3,1%, față de 2,5% la începutul anului trecut.

Marca Renault a înregistrat o creștere de 4%, astfel că vânzările grupului francez, al treilea producător auto european, au avansat în februarie cu 11,7%, la 86.500 unități.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a vândut în februarie, în UE, aproape 212.000 de automobile, în urcare cu 8%, creștere datorată mărcilor Audi, Skoda și Seat.

Comisia Europeană anticipează că economia zonei euro va crește cu 1,2% în acest an, continuând revenirea modestă începută anul trecut, după 18 luni de recesiune.

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, a înregistrat în februarie o cretere de 3,6%, la 104.100 automobile. Vânzările mărcii Peugeot au urcat cu 6,8%, în timp ce Citroen a stagnat.

Discounturile oferite de dealerii din Germania au urcat în februarie la o medie de 11,7%, față de 11% în ianuarie, potrivit revistei Autohaus PulsSchlag, preluată de Bloomberg. Cei mai agresivi discounteri au fost Peugeot, Citroen și Renault, urmați de Fiat, Ford și Opel. Volkswagen și Audi au ocupat locurile șase, respectiv opt în topul reducerilor de prețuri.
Dintre cele mai mari cinci piețe auto europene, numai Franța a înregistrat scăderi în februarie.

În Germania, cea mai mare economie din UE, înmatriculările de automobile noi au crescut în februarie cu 4,3%, la 209.300 unități, în timp ce în Franța a fost înregistrată o scădere de 1,4%, la 141.300 autoturisme.

Vânzările din Italia au urcat cu 8,6%, la 118.300 unități, iar Spania a raportat o creștere de 17,8%, la 68.800 autoturisme, datorită programului „rabla”. În Marea Britanie, vânzările auto au avansat în februarie cu 3%, 68.700 mașini.

Piața auto europeană este susținută și de îmbunătățirea condițiilor de creditare. Banca Centrală Europeană a indicat că va menține dobânda de politică monetară la nivelul actual sau chiar mai jos pentru o perioadă prelungită de timp. Dobânda cheie practicată de BCE este la minimul istoric de 0,25%.

Autor

Citește și