Prima pagină » Auto » Dacia Duster, în Top 10 cele mai bune SUV-uri din 2016

Dacia Duster, în Top 10 cele mai bune SUV-uri din 2016

Dacia Duster, în Top 10 cele mai bune SUV-uri din 2016
SUV-urile sunt printre cele mai râvnite mașini de pe piață. Ele reușesc să satisfacă atât nevoile familiștilor, cât și ale aventurierilor care stau în oraș dar, din când în când, fac câte o escapadă în natură. Jurnaliștii de la Promotor prezintă lista celor mai bune SUV-uri de pe piață.

Autoexpress.co.uk a publicat o listă cu cele mai fiabile SUV-uri care pot fi cumpărate de pe piața din Europa, scrie promotor.ro. Surprinzător sau nu, pe această listă se află și Dusterul nostru, dar și fratele sau mai mare – Kadjar.

Iată lista completă:

1. Volvo XC90

A fost cel mai așteptat Volvo din ultimii ani. Este cel mai SIGUR Volvo din toate timpurile și nu riscăm dacă spunem că este și cea mai sigură mașină din toate timpurile. La testele EuroNCap de anul trecut XC90 a obținut 97% la protecția pasagerilor, și un covârșitor 100% la nivelul sistemelor de siguranță, acesta fiind cel mai bun punctaj din toate mașinile testate în 2015. XC90 este construit pe noua platformă – numită Scalable Product Architecture – pentru implementarea căreia s-au cheltuit peste 8 miliarde de euro. Platforma – împreună cu trademark-ul „Ciocanul lui Thor” și cu grila masivă – va fi factor comun pentru viitoarele modele Volvo.

La interior, noul XC90 are loc pentru șapte pasageri (fiecare cu spațiile lui depozitare), scaunele de pe rândul al treilea putând să găzduiască și persoane de 1,7 metri înălțime. Tapițeria este dintre cele mai bune (are și etichetă cu steagul Suediei), iar materialele și finisajele nu anunță decât delectare în purul stil premium. Nu s-a făcut rabat de la aluminiu, lemn și piele pentru a crea cel mai luxos interior care a existat vreodată pe un Volvo – și n-am zis-o noi pe asta, au zis-o chiar oficialii.

2. Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport, înlocuitorul lui Freelander, are toate atuurile unui SUV dedicat în primul rând confortului pe asfalt, dar și suficiente dotări pentru a nu-i fi deosebit de teamă în afara acestuia. Avem de-a face o mașină cu mai mult „Sport” decât „Adventure” în vene, una mai potrivită aspirațiilor unui public mai degrabă urban. Acest model vine în două variante de motorizări: o unitate de 2 litri și 240 CP, pe benzină, cuplat cu o transmisie automată ZF în nouă (9!) trepte, cu padele pe volan și cu tracțiune integrală oferită în standard, sau un motor diesel de 2.2 litri și 190 CP, care poate fi cuplat și cu transmisie manuală în șase trepte.

3. Kia Sorento

Sorento măsoară 4.780 mm lungime (cu 95 mm mai mult decât la generația precedentă), 1.685 mm înălțime (cu 15 mm mai puțin) și are un ampatament de 2.780 mm (cu 80 mm mai mult). Dimensiunile mai generoase se traduc printr-un habitaclu mai încăpător pentru ocupanții celor trei rânduri de scaune, dar și printr-un portbagaj mai mare: 605 litri față de cei 515 litri ai generației anterioare. Coreenii spun că interiorul a fost desenat și dezvoltat la centrul Kia din Frankfurt, Germania și că materialele moi și pielea creează o ambianță demnă de o mașină premium.

4. Audi Q7

Mașina arată mai degrabă a break supraînălțat decât a SUV, ceea ce ne duce cu gândul că principala sa utilizare va fi aceea de a duce copiii în siguranță la școală. Totuși, forma mai alungită și mai puțin masivă îi va permite să fie și mai distractiv pentru șosea, pentru că mașina pare mai scundă și mai lată decât precedentul model, chiar dacă lucrurile nu stau, de fapt, așa. Noul Audi Q7 stă pe o platformă nouă, numită MLB Evo, care îi permite să fie cu circa 325 de kg mai ușor decât precedenta generație la motorizări și echipări similare (1995 kg pentru diesel, 1970 kg pentru benzinar), în special datorită folosirii extensive a aluminiului. De asemenea, per total, motorizările sunt cu 26% mai economice (28% la TFSI și 23% la TDI). A fost îmbunătățit și coeficientul aerodinamic cd, acesta având o valoare de doar 0.32, fără îndoială datorită formei mai fluide a mașinii.

5. Porsche Macan

Porsche Macan e mai mic decât SUV-ul Cayenne, dar e destul de greu să-ți dai seama de asta la prima vedere, fiindcă noul Macan arată la fel ca un Cayenne. În spate, diferențele dintre cele două modele sunt mai ușor de sesizat – aici, stopurile de pe Macan au un design inspirat din supersportiva 918 Spyder. Chiar și interiorul arată aproape la fel ca în Cayenne, ceea ce nu e neapărat rău, fiindcă materialele folosite la primul SUV Porsche sunt de o calitate foarte bună. Indiferent de nivelul de echipare, Porsche Macan primește în standard tracțiune integrală și transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte PDK. Tot pe lista de dotări standard se află și butonul sport, care – atunci când e apăsat – îmbunătățește viteza de reacție a motorului și crește valoarea la care limitatorul de turație intervine, iar cutia de viteze schimbă treptele la o turație mai mare.

Citește în continuare pe promotor.ro.

Citește și