Dacia a înregistrat din nou, în luna martie, cea mai puternică creștere din UE în topul mărcilor. Vânzările Dacia în cele 28 de state UE au urcat cu 53,5% în martie, la 35.625 autoturisme, față de 23.210 în aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor prezentate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Grupul Renault, al treilea mare producător auto european, a raportat astfel o creștere de 30,4%, la 130.500 automobile, față de puțin peste 100.000 în martie 2013.
Vânzările mărcii Renault au urcat cu 23,4%, la 94.900 unități, de la 76.900 cu un an în urmă.
Piața auto din UE a urcat în primul trimestru cu 8,4%, la 3,246 milioane mașini noi, de la 2,994 milioane în aceeași perioadă a anului trecut.
În primele trei luni ale anului, numărul înmatriculărilor Dacia în UE a crescut cu 42,7%, la 90.500 automobile, față de 63.500 în perioada corespunzătoare a anului trecut.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a vândut în UE 335.600 de autoturisme în martie și 785.900 în primul trimestru, afișând creșteri de 8,6% în ambele perioade față de intervalele corespunzătoare din 2013.
Vânzările PSA Peugeot Citroen în UE au crescut cu 10,9% în martie, la 150.400 unități, respectiv cu 7,7% în primele trei luni ale anului, la 363.800 mașini.
Pe țări, piața auto din România a înregistrat în martie a treia creștere din UE, de 37,7%, la aproape 4.600 automobile. Vânzările din Portugalia au urcat cu 47%, la 14.150 unități, în timp ce numărul înmatriculărilor din Polonia a avansat cu 41,3%, la 35.850 autoturisme.
Germania, cea mai mare piață din zona euro, a crescut în martie cu 5,4%, la 296.400 automobile, urmată de Franța, cu 179.900 unități (+8,5%) și Italia, cu 139.300 mașini (+5%). În Marea Britanie, vânzările de automobile noi au urcat în martie cu 17,7%, la 464.800 unități.