Dacia merge „ca unsă” în Marea Britanie
La sfârșitul primelor patru luni, Dacia avea o cotă de 1,02% pe piața britanică, aceeași ca în luna martie.
Dacia a livrat în aceeași perioadă a anului trecut 8.800 de autoturisme în Marea Britanie.
Înmatriculările Dacia au avansat cu 17,23% în luna aprilie, de la 1.979 autoturisme în urmă cu un an la 2.320 de autoturisme. Cota de piață a mărcii Dacia a fost în aprilie de 1,12%.
În primele patru luni, cea mai mare creștere a vânzărilor din Marea Britanie a fost înregistrată de marca Jeep, de 262%, la 3.327 de autoturisme, urmată de Infiniti, cu 194,9%, la 407 unități și Lotus cu 141%, la 135 unități.
Cele mai bine vândute modele, în primele patru luni, au fost ale mărcii Ford, cu 120.719 autoturisme comercializate, urmate de Vauxhall, cu 91.714 unități și Volkswagen, cu 72.861 unități.
În luna aprilie, înmatriculările de pe piața britanică au avansat cu 5,1%, la 185.778 autoturisme, cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani.
Piața britanică se alătură altor piețe europene care au înregistrat creșteri ale înmatriculărilor în luna aprilie. Vânzările din Germania au urcat cu 6,3%, iar în Franța cu 2,3%. În Italia, vânzările de autoturisme noi au crescut cu 25%, iar în Spania cu 3,2%.
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut cu 3,4% în primele patru luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 15.162 unități, într-o piață în urcare cu 6,4%, la 1,049 milioane vehicule.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unități.
În Franța, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 9,8% în primele patru luni ale acestui an, la 35.766 unități, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piața a înregistrat o creștere de 5,6%, la 648.087 de unități.