Cota de piață a Dacia în Germania se situează la 1,7% în perioada ianuarie-iunie, potrivit biroului de înmatriculări auto german.
Dintre cele 33 de mărci analizate, 18 au consemnat creștere a vânzărilor, iar restul scădere.
Jeep, cu un avans de 33%, la 4.041 mașini, a avut cea mai bună evoluție, în timp ce Chevrolet, cu o scădere de 62,6%, la 4.999 mașini, a înregistrat cel mai mare declin.
Vânzările mărcii Volkswagen, liderul pieței germane, au scăzut cu 0,5%, la 323.474 unități, iar cele ale Renault, parte a grupului francez cu același nume, care deține și Dacia, au avansat tot cu 9,5%, la 53.574 mașini.
În luna iunie, vânzările Dacia au crescut cu 8,7%, la 5.088 autoturisme, pe o piață în scădere cu 1,9%, la 277.614 mașini.
Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,8%.
Vânzările au crescut în luna iunie pentru 18 dintre mărcile analizate, la fel ca la șase luni.
Marca Jeep a consemnat cel mai puternic avans în iunie, de 71,7%, la 850 de mașini, urmată de Lancia, cu 44,1%, la 183 mașini, și de Renault, cu o creștere de 39,5%, la 9.685 autoturisme.
Vânzările Volkswagen au scăzut cu 7,9%, la 56.424 unități.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au crescut cu 30,4% în primele șase luni ale anului, la 58.582 unități, înregistrând cel mai puternic avans dintre mărcile cu vânzări semnificative, în timp ce piața a urcat cu 2,9%, la 958.776 de mașini.
În luna iunie, înmatriculările Dacia au crescut cu 46,9%, la 11.381 unități, în timp ce piața a urcat cu 3,2%, la 196.257 mașini. Doar Lancia, cu o creștere a vânzărilor de 76,6%, la 830 de mașini, și Jeep, cu un avans de 50,8%, la 196 unități, au avut rate de creștere mai puternice.