Dacia tentează Guvernul Ponta cu o propunere greu de refuzat. Ce TVA vrea compania să fie la achizițiile de mașini noi
Ideea a fost prezentată de către Constantin Stroe, vicepreședintele Dacia, oficialilor Ministerului Finanțelor Publice, care însă au fost reticenți.
„Propune-ți, domnule, să vinzi 50.000 de mașini noi, fără TVA. Înseamnă niște locuri de muncă stabile, care înseamnă taxe, impozite, o serie de alte contribuții. (…) Primul răspuns al ministerului – apoi domnule, noi vom avea o gaură de TVA înmulțit cu numărul de mașini”, a spus Stroe, la Digi24.
Cumpărătorii de autoturisme preferă mașinile vechi, mult mai ieftine, doar un sfert din cele 290.000 de mașini înmatriculate anul trecut fiind noi, și nici programul guvernamental Prima Mașină nu s-a dovedit util.
„Nu dă rezultate. Finalmente a ieșit un program care te obligă pe tine, potențial cumpărător, la ridicarea unor bariere birocratice uluitoare”, a spus Stroe.
În aprilie, aproape 7.000 de persoane, membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia, dar și rude ale acestora, au protestat în centrul orașului Mioveni, cerând Guvernului începerea lucrărilor la autostrada Pitești – Sibiu, modificarea Codului Muncii și exprimându-și dezacordul față de proiectul de regionalizare.
Premierul Victor Ponta a declarat, întrebat despre protestul angajaților Dacia, că dacă aceștia „o mai țin în mitinguri, o să se mute producția în Maroc”, el făcând apel la rațiune din partea liderilor de sindicat.
Prefectura Argeș a anunțat, ulterior, că directorul general pentru relații externe din Renault, Virginie Guerin, „a dat asigurări” autorităților române că fabrica Dacia-Renault nu va fi relocată, ci va rămâne la Mioveni, compania franceză intenționând să facă noi investiții în fabrica din România.
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piață fiind în continuare Franța, cu aproape 105.893 de unități, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unități, echivalentul unei cote de piață de 31,2%.